آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17295

قیمت پایین شیر گاوها را روانه کشتارگاه می‌کند

مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد با بیان این‌که سیل گاوها روانه کشتارگاه خواهد شد، گفت: درحال حاضر ذرت و جو کیلویی 11هزار و 300تومان در بازارگاه بارگذاری شده

قیمت پایین شیر گاوها را روانه کشتارگاه می‌کند
مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد با بیان این‌که به زودی سیلی از گاوها روانه کشتارگاه خواهد شد، گفت: در حال حاضر ذرت و جو کیلویی 11هزار و 300تومان در بازارگاه بارگذاری شده که برای 10روز است، ولی پولی برای خریداری آن نداریم. ما در ماه قبل 100تن ذرت را کیلویی یک‌هزار و 800تومان می‌خریدیم و پول آن 180میلیون تومان می‌شد، ولی الان پول آن یک‌میلیارد و 130میلیون تومان می‌شود و هیچ نقدینگی‌ای برای خرید نداریم.
فتاح احمدی در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: دامدار کارتی که که تا سقف 200تومان می‌دهند، هیچ تأثیری در فعالیت دامداری‌های صنعتی ندارد و برای دامداران روستایی مناسب است و گرهی از کار ما نمی‌گشاید.
وی در پاسخ به این‌که هزینه خوراک یک گاو در دامداری صنعتی روزانه چقدر است، افزود: یک گاو در روز 15کیلو کنسانتره می‌خورد که کیلویی 13هزار تومان است و سیلوی ذرت، تفاله چغندرقند و کلش هم می‌خورد و بدین ترتیب یک گاو تقریباً روزی 300هزار تومان غذا می‌خورد و این فقط هزینه خوراک است و هزینه‌‌های جانبی دیگر هم به آن افزوده می‌شود.

قیمت یک کیلو جو برابر با یک کیلو شیر است

احمدی گفت: در حال حاضر قیمت یک کیلو جو برابر با یک کیلو شیر است و دوستانی که برای ما تصمیم گرفتند، باید پاسخگو باشند که چگونه قیمت نهاده شش برابر و قیمت شیر دو برابر شده است.
وی ادامه داد: تصمیم‌ها جای دیگر گرفته می‌شود و در هیچ کجای دنیا متولیان بخشی که یارانه می‌گیرند دنبال حذف یارانه نیستند، ولی مسئولان فقط به دنبال آزادسازی قیمت‌ها بودند، این در حالی است که اتخاذ چنین تصمیم‌هایی نیاز به کار کارشناسی دارد.
‌ مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد گفت: ابتدا قیمت شیر 12هزار و 700تومان تعیین شد و آقای کاظمینی به‌عنوان قائم مقام وزیر آن را امضاء کردند، ولی الان 700تومان آن را کم کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی با افزایش قیمت شیر مردم توان خرید ندارند و با افت فروش مواجهیم و به همین دلیل دام‌ها به‌زودی راهی کشتارگاه می‌شوند تا تا پول غذای بقیه را تهیه کنیم و کشور دوباره واردکننده گوشت، شیر و… خواهد شد.
‌ مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران مهاد گفت: گرفتن دامدار کارت هم نیازمند صرف زمان و تهیه وثیقه است و در شرایط فعلی دامداران کمی توان پرداخت سود تسهیلات و تهیه وثیقه را دارند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای