آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22771

قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۷ تا ۱۵ هزار تومان

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که در مهر جوجه ریزی با رشد ۱۰ میلیون قطعه‌ای به ۱۱۰ میلیون قطعه برسد. به گزارش اخبار سبز

قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۷ تا ۱۵ هزار تومان

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که در مهر جوجه ریزی با رشد ۱۰ میلیون قطعه‌ای به ۱۱۰ میلیون قطعه برسد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد رضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۷ تا ۱۵ هزارتومان است. به طوریکه ۷۰ تا ۸۰ درصد با نرخ ۸ هزارتومان و ۲۰ درصد ۱۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

به گفته او، هم اکنون مرغ‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند، با جوجه ۴ تا ۵ هزارتومان در واحد‌های مرغداری جوجه ریزی شده است.

صدیق پور می‌گوید: بعد از اصلاح نظام یارانه، نرخ ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان در آنالیز قیمت مرغ لحاظ شد، در حالیکه طی سه ماه اخیر متوسط قیمت هر قطعه جوجه ۳ هزارتومان بوده است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بنابر آمار طی ماه‌های خرداد تا مرداد، ماهانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون قطعه جوجه تولید می‌شد، لذا قیمت کنونی مرغ ناشی از کمبود حذف واحد‌های مرغ مادر و عدم توانایی تولید مربوط به ماه‌های قبل است.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی مهر به ۱۱۰ میلیون قطعه برسد که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم، در شرایط کنونی دولت با عرضه مرغ منجمد بدنبال تعادل قیمت و کاهش التهابات در بازار است.

بنابر آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، واحد‌های مرغ مادر طی سه ماهه خرداد، تیر و مرداد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شدند که با این وجود اعتراض کنونی مرغداران نسبت به قیمت جوجه نابه جاست چرا که در آنالیز هزینه تمام شده و نرخ مصوب، قیمت ۱۲ تا ۱۵ هزارتومانی به ازای هر قطعه جوجه یکروزه لحاظ شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

  • حدیث پاسخ به نظر

    قیمت آینده سازان کشور در دانشگاه چنده؟ …

چندرسانه‌ای