آخرین خبرها:
شناسه خبر: 34080

قیمت گذاری دستوری عامل تنش در بازار مرغ

قیمت گذاری دستوری عامل تنش در بازار مرغ. علی رغم پتانسیل تولید ۳ میلیون تن مرغ در کشور، اما سرانه مصرف کنونی مرغ ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سال است.

قیمت گذاری دستوری عامل تنش در بازار مرغ

پتانسیل تولید ۳ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد

اخبار سبز کشاورزی ؛ رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: علی رغم پتانسیل تولید ۳ میلیون تن مرغ در کشور، اما سرانه مصرف کنونی مرغ ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سال است.

تولیدکننده رغبتی به تولید ندارد

ارسلان قاسمی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری منجر به تنش قیمت کالاهای اساسی می شود، گفت: قیمت گذاری دستوری در بازار مرغ موجب شد که تولیدکننده رغبتی به تولید نداشته باشد که در نهایت امروز نتیجه این سیاست کاملا ملموس است.
او سیستم دلالی را علت اصلی اختلاف قیمت کالاهای اساسی از جمله مرغ اعلام کرد و گفت:‌ با اصلاح نظام توزیع و تزریق نقدینگی به بخش تولید می توان از دلال بازی و واسطه گری در بازار جلوگیری کرد.

سالانه ۲ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور مصرف می‌شود

قاسمی ادامه داد: ‌بنابر آمار سالانه ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور مصرف می شود، گفت: این درحالی است که پتانسیل تولید ۳ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد، از این رو دولت باید اجازه دهد که ۸۰۰ هزارتن مرغ مازاد صادر شود و ارز حاصل از صادرات به واردات نهاده تبدیل کرد که متاسفانه به سبب عدم برنامه این امر محقق نمی شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امسال به منظور پایداری تولید باید قیمت گذاری دستوری حذف شود و همواره با فراهم کردن ابزار و نگاه کردن به تولید به عنوان زنجیره ارزش، مشکلات را حل و فصل کرد./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای