آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24662

مازوت سوزی در کشور کمتر شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی کشور تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.

مازوت سوزی در کشور کمتر شد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی کشور تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شامگاه اولین روز از نشست دومین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی استان‌های کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: باعث افتخار و مسرت ما است که دومین دوره آموزشی مدیران کل استان ها، در مشهدالرضا و در کنار مضجع شریف آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شده است تا بتوانیم در کنار محبت‌های امام هشتم نسبت به وظایف خود تجدید دوره‌ای داشته باشیم.
او افزود: ان‌شاءالله نگاه خاص امام هشتم و دست یاری ایشان یاریگر بزرگ نظام، انقلاب، رهبر، دولت، کشور و مردم عزیزمان و در کنار تمام این‌ها یاریگر محیط زیست کشور نیز خواهد بود.
سلاجقه بیان کرد: همه ما تمام تلاش خود را در جهت بهبود امور محیط زیستی کشور به کار گرفته ایم و از خداوند منان می‌خواهیم تا کمک کند این تلاش‌ها به ثمر بنشیند و روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در حوزه محیط زیست کشور باشیم.
او تصریح کرد: در حالی که مازوت سوزی واحد‌های تولیدی کشور در سال قبل از شهریور ماه آغاز شده بود، امسال میزان مازوت سوزی و استفاده از سوخت مایع در واحد‌های تولیدی تاکنون ۲۹.۵ درصد کمتر شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: طبق تاکید رئیس جمهوری در شورای سلامت کشور که هفته گذشته برگزار شد، توسعه فرع بر محیط زیست است و محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می‌رود.
سلاجقه اظهار کرد: به این ترتیب برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکار‌های جدی اتخاذ کرد و در این راستا باید حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.
سلاجقه با تاکید بر برخورد جدی و قاطعانه با مخربان محیط زیست گفت: مسئولان ادارات حفاظت محیط زیست در استان‌ها باید به عنوان ناظر و حاکم مطالبه جبران خسارت و غرامت را از مخربان محیط زیست داشته باشند، بزودی غربالگری پروژه‌ها آغاز شده و در این راستا دستورالعملی نیز برای ادارات محیط زیست در استان‌ها ابلاغ می‌شود.
او راه اندازی مانیتورینگ ایستگاه‌های پایش را در تمام استان‌ها ضروری دانست و بیان کرد کرد: همه ادارات کل حفاظت محیط زیست در استان‌ها وظیفه دارند ایستگاه‌های پایش در تالاب‌ها، پسماندها، آلایندگی‌ها، خروجی دودکش‌ها، پساب و مناطق زیست محیطی راه اندازی کنند، داده‌های آن را تعیین و مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار دهند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از راه اندازی سامانه جامع محیط زیست کشور خبر داد و ادامه داد: هنوز بخش‌های از این سامانه نیاز به تکمیل دارد که باید هر چه سریع‌تر انجام گرفته تا قابلیت ارزیابی و راستی آزمایی داده‌ها را داشته باشد.
سلاجقه هدف سازمان حفاظت محیط زیست را ارتقای شاخص‌های زیست محیطی ذکر و اظهار کرد: خوشبختانه لایحه «حفاظت از محیط زیست» در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، موارد مربوط به لایحه «ارزیابی» نیز باید هر چه سریع‌تر جمع بندی و تکمیل شود.

دشمن با تمام قوا در آشوب‌های اخیر کشور وارد شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بخش اول صحبت‌های خود باتوجه به وقایع روز کشور و آشوب‌هایی که توسط خناسان و وطن فروشان اتفاق افتاده است، ادامه داد: نظام و کشور ما همیشه در معرض خطراتی قرار گرفته است، البته این خطرات موقتی نیست بلکه این نظام همواره مورد هجوم خطرات دنیا پرستان در طول تاریخ خود بوده است.
او تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی، نظامی است که دست نامحرمان داخلی و خارجی را از تمامی ارکان کشور منقطع و در مقابل دنیای نامشروع آن‌ها که در خلاف جهت ارتقا شأنیت و شخصیت انسانی است، با قدرت ایستاده است. تمام دنیاپرستان برای مقابله با این نظام هر آنچه در توان دارد به کار گرفته و تلاش‌های بی سابقه و شبانه روزی و فراوانی را برای ایجاد مشکل در نظام می‌نمایند.
وی گفت: آنچه که از وقایع این روز‌ها در سطح کشور و البته در سطح دنیا شاهد آن هستیم، به جد می‌توان گفت که برنامه ریزی شده بوده و دشمن زمانیکه احساس کرد با همه توطئه‌ها و دسیسه هایش، این نظام تبدیل به یک درخت تنومند و پرباری شده است، احساس خطر کرد و با تمام قوا و با استفاده از تمام ظرفیت‌های حقیقی و مجازی پای کار آمد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: دشمن پذیرفته است که این نظام دیگر یک نظام ضربه پذیر نیست و از باب اثرگذاری، اکنون تمام ارکان دنیا و دنیاطلبان را تحت تاثیرات خود قرار داده است به همین دلیل بسیار محکم و جدی راهکار‌های مقابله با این نظام را درپیش گرفته است.

نظام جمهوری اسلامی ایران بر اصل صداقت استوار است

سلاجقه ضمن صادق خواندن نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تمام این دشمنی‌ها در حجم گسترده خود که تقریبا تمام دنیا را بسیج کرده است تا در مقابل ایران و این نظام قرار بگیرند، می‌تواند نشان دهنده صداقت نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی افزود: دشمن برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود از تاثیرگذاری رسانه و فضای مجازی به خصوص در دوران کرونا که امکان تحصیل حضوری برای فرزندانمان فراهم نبود، به خوبی استفاده کرد؛ زمانیکه ما خود از فرزندانمان خواستیم تا برای تحصیل از گوشی‌ها و فضا‌های مجازی استفاده کنند و آن‌ها را در دنیای مجازی افسارگسیخته رها نمودیم.
سلاجقه عنوان کرد: تقریبا در دوران دو سال کرونا، مدیریت فرزندان ما به دست فضا‌های مجازی قرار گرفت و عملا شرایط مدیریت و نظارت صحیح خانواده‌ها از آن‌ها گرفته شد و تربیت فرزندان ما در فضا‌های مجازی و توسط خوراک غیرشرعی و غیرهضم پذیر برخلاف فرهنگ و داشته‌های ملی و دینی ما، صورت پذیرفت.
رئیس حفاظت محیط زیست کشور درخصوص تلاش‌های دشمن در زمان کرونا، گفت: از این دوسال کرونا که عبور کنیم و به شرایط کنونی کشور برگردیم، آنچه که عیان است، دشمن طبق برنامه ریزی‌های دقیق خود تمام پهنه کشور را منطقه عملیاتی خود دانسته و سعی کرده بود در آشوب‌های اخیر، تمام مناطق کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد.
وی بیان کرد:، اما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باز هم تیر دشمن مثل همیشه به سنگ خورد و خداراشاکریم که مردم شریف ایران با بصیرتی مثال زدنی از همان ابتدا صف خود را از این آشوب‌ها جدا کردند.

اعتراض حق مردم ایران است

سلاجقه بر حق اعتراض مردم تاکید کرد و ادامه داد: مردم شریف ایران حق اعتراض دارند و باید نسبت به رفتار مسئولین حساس باشند و مسائل خود را به گوش آن‌ها برسانند؛ مسئولین نیز باید طبق فرمایشات ریاست محترم جمهوری با تلاش‌های بی وقفه و مضاعف، در حد توان خود خواسته‌های مردم را در عرصه کاری به کار ببندند و اجرا کنند.
وی عنوان کرد: دولت سیزدهم هم که با شعار دولت مردمی و انقلابی، که بیش از یک است که بر روی کار آمده است، از ابتدا تاکنون تمام تلاش خود را به صورت مضاعف به کار گرفته تا بتواند در جهت اجرای اهداف و برنامه‌های نظام خود اقدامات موثر و قابل توجهی صورت دهد.
سلاجقه تاکید کرد: خوشبختانه خیلی از قفل‌هایی که کلیدی نداشت با همت والا و توکل بر خداوند متعال توسط دولت و دولتمردان، گشایش یافت. ان‌شاءالله به لطف خداوند دستاورد‌ها و آورده‌های این تلاش‌های شبانه روزی را در آینده بر سفره‌ها و معیشت مردم خواهیم دید و گره‌های بسیار بزرگی از مسائل اقتصادی کشور باز خواهد شد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در بحث امورخارجه نیز اقدامات موثری تاکنون رخ داده است همچنین امروز ما در کشور خود شاهد ارتباطات بسیار گسترده و خیلی خوبی با کشور‌های همسایه هستیم به طوریکه کشور‌های دیگر در موضوعات مختلفی دست نیاز به سمت ما دراز کرده اند.

ایران یه یک ابرقدرت در منطقه و جهان تبدیل شده است

وی بیان کرد: ایران خوشبختانه امروزه تبدیل به یک ابرقدرت بسیار تاثیر گذار در منطقه و جهان شده است و نقاط استراتژیک بسیاری دارد؛ ایران کشوری با تمدن بسیار کهن است و ریشه‌های تاریخی، مذهبی و دینی عمیق و غنی بر بدنه تاریخ دوانده است که با همه تکثر اقوام، قومیت‌ها و مذاهب، همانند ید واحده در مقابل همه دنیا و دنیاپرستان ایستاده و از همه ظرفیت‌های ملی- جهانی برای افزایش رفاه و آّبادانی ایرا ن و ایرانیان استفاده می‌نماید.
سلاجقه اضافه کرد: دشمنان این کشور حتی از بعد نظامی هم باتوجه به تجارب هشت سال دفاع مقدس و حذف خلافت داعش، از ایران ناامید شده اند و با پرتاب اخیر موشک ماهواره بر قائم، ایران به تمام دنیا ثابت کرد تمامیت مرزی ایران که تحت پوشش فکر، اندیشه و نواوری فرزندان ایثارگر، خلاق و بنیاد دانش این مرز و بوم است و هرنگاه چپ به تمامیت ارضی کشور با یک ضربه حساب شده، ناتوانی دشمن را به همراه دارد که این دفاع از تمامیت ارضی را در هم افزایی فردی و حضور میلیونی ایرانیان در روز ۱۳ آبان دیدیم.
سلاجقه همچنین از ملت شریف و شهید پرور ایران، نیرو‌های نظامی و امینیتی، نیروی انتظامیف بسیجیان مخلص و قهرمان و همه حافظان نظم و امنیت کشور تشکر کرد و عنوان داشت: اکنون بر ما حاففظان محیط زیست این وظیفه محول است که با همان همت و اندیشه بلند امیدوارانه، محیط زیست کشور را با استناد بر ظرفیت‌های قانونی، دانش بنیان و همکاران خدوم و ایثارگر به مسئله درجه یک کشور تبدیل نماییم.
در ادامه جناب آقای دکتر سلاجقه، به شرح وظایف مدیران کل پرداخته و نکته نظراتی را هم در خصوص وظایف سازمان‌های حفاظت محیط زیست در استان‌ها در اختیار مدیران کل قرار دادند.
همچنین مشکلات، دغدغه‌ها و برنامه‌های برخی از مدیران کل سازمان‌های حفاظت محیط زیست استان‌ها و روسای مناطق محیط زیستی کشور در این جلسه توسط ایشان شنیده و در دست بررسی قرار گرفت.
اولین روز از دومین دوره آموزشی مدیران کل استان‌ها در مشهد مقدس که در روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه برگزار شد، با سخنان دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به پایان رسید.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای