آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22861

مجلس رای داد، ای وای مجلس رای نداد

ساعت 11 و 22 دقیقه صبح روز 12 مهرماه امسال خبرگزاری ایرنا اعلام کرد: محمد زاهدی‌وفا به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجلس رای اعتماد گرفت؛ بدون

مجلس رای داد، ای وای مجلس رای نداد
ساعت 11 و 22 دقیقه صبح روز 12 مهرماه امسال خبرگزاری ایرنا اعلام کرد: محمد زاهدی‌وفا به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجلس رای اعتماد گرفت؛ بدون اینکه از تعداد آراء ماخوذه، آرای مثبت و منفی و کبود آماری ارائه دهد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، اما بلافاصله و 22 دقیقه بعد همین خبرگزاری اعلام کرد، مجلس به زاهدی‌وفا رای اعتماد نداد که در نهایت شمارش مجدد آرای نمایندگان به او حاشیه ساز شد.
سپس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این نشست نتیجه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۲۵ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۲ آرای مأخوذه، با تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط زاهدی وفا مخالفت کردند.

مجلس به زاهدی‌وفا اعتماد ندارد

خبرگزاری جمهوری اسلامی در دفاع از خبر کذب اول نوشت: در دور اول شمارش آراء زاهدی‌وفا با اختلاف مرز آرا (مثلاً یک رأی بیشتر) رای اعتماد مجلس را به دست آورد که به دلیل اعتراض برخی نمایندگان و در باز شمارش آراء مشخص شد مجلس به زاهدی‌وفا اعتماد ندارد.

بی دقتی یا … حتی در مجلس

سوال این است که چنانچه معترضین به نحوه شمارش آراء اعتماد کرده و اعتراض نمی‌‌نمودند؛ به همین راحتی کسی را که مجلس به وی اعتماد ندارد، شمارش‌کنندگان بر کرسی صدارت می‌نشاندند. مگر شمارش کنندگان آراء هم شش کلاس سواد دارند، مگر بی دقتی در آنجا هم حاکم است؟!
با این حال، پرسش جنجال برانگیز این است که در این صورت آیا مردم و نمایندگان حق دارند بر بازشماری آراء ماخوذه برخی از جلسات قبلی و جلس های قبلی اصرار ورزند؟
در این صورت، ضرورت دارد کمیته حقیقت‌یاب از نمایندگان در مجلس در مواردی که احساس می‌شود ضرورت بازشماری آراء وجود دارد، شکل گیرد و با قید دو فوریت از مجلس بخواهند برخی از صندوق‌های آرشیو شده را شمارش مجدد کند.

وای به روزی که

با این همه ایهام و ابهام در شمارش رای اعتماد و عدم اعتماد یا رای دادن به برخی طرح‌ها و لوایح یا رای ندادن می‌تواند ذهن مردم و نمایندگان را مغشوش کند، به‌ویژه در مسائلی که برخوردها و نطق‌ها و حمایت‌های سیاسی و جناحی مطرح می‌شود.
از جمله سیاسی‌کاری‌ها اینکه صبح امروز آتش توپخانه زاهدی‌وفا، بُرجک حسین عامریان، مدیر عامل صندوق بازنشستگان فولاد، را هدف گرفت؛ زیرا که اظهارات (به‌زعم زاهدی‌وفا) نسنجیده وی تعدادی از نمایندگان را آزاده خاطر کرده بود.
در همین حال، دو ـ سه هفته‌ای بود که رسانه‌ها مستنداتی درمورد پاسپورت دوم و کارت اقامت فرزندان زاهدی‌وفا در کانادا ارائه و از مجلس می‌خواستند که به این موضوع ورود کنند؛ اما مجلس به‌جای ورود به این امر توسط گودرزی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد وزارت امور خارجه دو تابعیتی بودن زاهدی‌وفا و فرزندانش را تکذیب کرده و آن هم یکشنبه (3 روز قبل از رای‌گیری).
سیاسی‌کارهای و حمایت‌ها سیاسی به این هم بسنده نکرد و اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همان روز در گفتگو با خبرگزاری ایرنا (که نمره قبولی ناگهانی به زاهدی وفا داده بود) گفت: نظر این کمیسیون درباره زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مثبت است.

شاه‌بیت رئیسی، شرط ما مدیران بدون تخصص

رئیس جمهور طی سخنانی که در امروز ایرنا منتشر شده، گفت: شرط من برای انتخاب همکاران، روحیه مبارزه با فساد داشتن، حق طلبی، تحول‌خواهی و پاک‌دستی است.
بیان رئیسی دال بر این است که تخصص، تحصیلات مرتبط، کاردانی، تجربه مدیریتی مرتبط، قدرت مذاکره و مفاهمه، مقبولیت در زمینه کاری بین مدیران پایین دست و مسائلی از این دست در شروط انتخاب رئیسی جایگاهی ندارد. آیا همه انتخاب‌های رئیسی این گونه بوده است.

بی اعتمادی نصف مجلس

اصلا فرض کنیم نمایندگان اعتراض نمی‌کردند و در اثر عدم بازشماری آرا واقعیت برملا نمی‌شد، پرسش این است وزیری که نیمی از حاضرین مجلس به وی اعتماد ندارند چگونه می‌تواند صدارت کند؛ اصلا رئیس‌جمهور چه اصراری دارد تا فردی را برای به تصدی وزارت کار به مجلس معرفی کند که نهایتا در حد عبدالملکی است.
اکنون زاهدی وفا پس از حدود ۴ ماه سرپرستی از وزارت کار کنار می‌رود تا رییس جمهوری گزینه دیگری را برای تصدی مسئولیت این وزارت خانه به مجلس معرفی کند. خدا کند گزینه بعدی مطابق با شرایط رئیسی نباشد!
دیدگاه تان را بنویسید

  • شروین پاسخ به نظر

    نیومده پس فرستاد … پس فرستاد …🎵 🎶 🎵

چندرسانه‌ای