آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24556

محصولات خراسان جنوبی به جام جهانی قطر می‌رود؟

قرار بود محصولات راهبردی خراسان جنوبی در نمایشگاه ویژه جام جهانی قطر عرضه شود که هنوز محصولات به این نمایشگاه ارسال نشده است.

محصولات خراسان جنوبی به جام جهانی قطر می‌رود؟
قرار بود محصولات راهبردی خراسان جنوبی در نمایشگاه ویژه جام جهانی قطر عرضه شود که هنوز محصولات به این نمایشگاه ارسال نشده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در چندماه گذشته حضور محصولات کشاورزی و صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه ویژه جام جهانی قطر، موضوعی بود که در صدر خبر‌های مسئولان استانی قرار داشت و آن را ظرفیتی برای استان می دانستند اما حالا چند روزی است که خبر حضور نیافتن استان در این نمایشگاه به گوش رسیده است.
قرار بود محصولات خراسان جنوبی تا ۱۰ آبان به قطر ارسال شود تا در این نمایشگاه عرضه شود که خبر‌های رسیده حاکی از آن است که تاکنون محصولات استان به این نمایشگاه ارسال نشده است.
نخعی زاده مسئول غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه قطر گفت: برنامه ریزی شده بود تا برخی از محصولات کشاورزی و صنایع دستی برای نمایشگاه ارسال شود، با چند شرکت رابط هم صحبت شده است و برنامه ریزی ها برای حضور خراسان جنوبی انجام شده بود اما آبان از نیمه گذشته و خبری از ارسال محصولات استان به قطر نیست.
نخعی زاده افزود: برای ارسال محصولات با وزنی بیش از ۳ تن به قطر باید بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان هزینه شود که قرار بود از استانداری خراسان جنوبی پشتیبانی مالی شویم که هنوز این کمک به دست ما نرسیده است.
وی گفت: بخشی از اینکار هم بر عهده بخش خصوصی بود که برنامه کاری را تامین نکردند.
مسئول غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه قطر گفت : اگر مسئولان تدبیر بیاندیشند تا یک روز دیگر هنوز امید برای حضور در نمایشگاه وجود دارد.
او بیان کرد : همه زیرساخت ها برای حضور استان ها در قطر آماده شده، غرفه vip برای خراسان جنوبی درنظر گرفته شده و غرفه آرایی هم انجام شده است.
نخعی زاده افزود : تمامی استان‌ها در این نمایشگاه حضور دارند ، ولی ممکن است غرفه استان ما خالی باشد.
مسئول غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه قطر گفت: ۳۲محصول خراسان جنوبی در صورت همکاری در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و این خود فرصتی است برای جذب مشتری و سرمایه گذار تا محصولات استان زینت بخش ویترین مغازه‌ها در آن سوی مرز‌ها باشد.
نمایشگاه ویژه قطر با حضور ایرانیان و دیگر کشور‌ها برای بازاریابی محصولات و انتقال فرهنگ‌ها از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر برپا می‌شود.

ضعف سوددهی محصولات راهبردی استان در پی حضور کمرنگ در بازارهای خارجی

یکتا عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: برای عرضه محصولات راهبردی استان خود به خارج از کشور فکر کنید که چطور معرفی و تبلیغ کنیم و به دست خارج نشینان برسانیم.
وی افزود: همین الان در فرانسه نمایشگاه سیال برپاست که باید محصولاتی نظیر زرشک، عناب، زعفران و… در آنجا عرضه می شد ، که این اتفاق نیفتاد.
یکتا علت ضعف سودهی محصولات استان را نبود بازاریابی درست و حضور کمرنگ در بازار‌های خارجی عنوان کرد و گفت : برای محصولات راهبردی مشوق های صادراتی در نظر بگیرید و برایش ردیف اعتباری ببینید.
او ادامه داد: حتی از اعتبارات استانی برای این کار هزینه کنید تا محصولات شما در دنیا شناخته شود زیرا افزایش درآمد درپی معرفی و بازارسازی به دست می آید.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای