آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29965

مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران

اولین نمایشگاه تخصصی میوه و سبزیجات ایران از چهارم الی هفتم اسفندماه در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار شد

مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران
اولین نمایشگاه تخصصی میوه و سبزیجات ایران از چهارم الی هفتم اسفندماه در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار شد. در این نمایشگاه فرصتی دست داد تا با برخی از فعالان این عرصه به گفت‌وگو بنشینیم و با زمینه فعالیت و ارزش و جایگاه تولیدات و خدمات آن‌ها بیشتر آشنا شویم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | میدان میوه و تره‌بار (پایانه صادراتی) «راه ابرایشم»، یکی از غرفه‌های این نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود؛ با اندکی تجسس متوجه کار ارزشمند این گروه از فعالان صنعت میوه و سبزیجات در ایجاد پیشرفته‌ترین پایانه صادراتی میوه و سبزی خاورمیانه در منطقه خاوران تهران شدیم و در گفت‌وگو با آقای آرمن فرد، مدیر سازمان فروش شرکت «راه ابریشم»، با فعالیت این شرکت بیشتر آشنا می‌شویم:
بیشتر بخوانیم: نمایشگاه میوه و سبزیجات، تلاشی برای رفع یک مشکل ریشه‌دار

مدرن‌ترین در خاور میانه

آرمن فرد، مدیر سازمان فروش شرکت «راه ابریشم» به خبرنگار ما گفت: میدان میوه و تره‌بار راه ابریشم، یک پایانه صادراتی است که پیشرفته‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه محسوب می‌شود. در این میدان بخش‌های مختلفی مانند: سورتینگ، بسته‌بندی، صنایع تبدیلی، سردخانه، هتل، شرکت‌های بازرگانی صادرات و واردات، گمرک، بانک، رستوران، فضای ورزشی و مذهبی، درمانگاه، تصفیه‌خانه فاضلاب، دفتر استاندارد و… برای انجام بهتر و باکیفیت‌تر امور تجاری جانمایی شده است و هر آنچه فعالان در زمینه میوه و تره‌بار به آن نیاز دارند، در پایانه صادراتی راه ابریشم لحاظ و به آن توجه شده است تا افراد در این کسب و کار از این فضاها برای بهبود فعالیت خود استفاده کنند.

مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران

مدیریت قوی مجموعه

آقای فرد توضیح داد: برخورداری این مجموعه از مدیران توانمند، به‌ویژه جناب آقای عرفان سیاه‌ منصوری، مدیرعامل شرکت و گروهی از کارشناسان و مهندسان توانمند که اتاق فکر پرقدرتی را فراهم آورده، باعث شده پس از بررسی نیازسنجی‌های اولیه، بازارهای هدف مشخص و تمامی کم و کاستی‌هایی را که در دیگر میادین میوه و تره‌بار در داخل و خارج کشور وجود داشته، مورد بررسی قرار داده و در میدان میوه و سبزیجات راه ابریشم این نواقص برطرف شود. به دلیل همین جامعیتی که در کار بوده، پایانه صادراتی راه ابرایشم (خاوران) در عرصه‌های بین‌الملی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

ضایعات صفر

وی در مورد برخی ویژگی‌ها و مزایای این میدان میوه و تره‎بار نیز توضیح داد و گفت: به‌طور مثال این مجموعه با داشتن سردخانه، سورتینگ، صنایع بسته‌بندی، صنایع تبدیلی و حتی بهره‌گیری از سیستم‌های بازیافت، ضایعات میوه و سبزی تماما تبدیل به مواد قابل مصرف و با ارزش افزوده بالاتر مانند خوراک دام و کنسانتره می‌شود. در نهایت این تدابیر باعث شده که در میدان میوه و تره‌بار راه ابریشم هیچ گونه ضایعاتی نداشته باشیم که این موضوع یکی از نقاط قوت بسیار مهم میدان میوه و تره‌بار راه ابریشم محسوب می‌شود؛ یعنی تمام میوه و سبزیجاتی که به این مجموعه وارد می‌شود، ارزش افزوده پیدا می‌کند و هیچ گونه ضایعاتی در این میدان میوه و تره‌بار وجود نخواهد داشت.

مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران

اسکان شرکت‌های بازرگانی

مدیر سازمان فروش شرکت «راه ابریشم» گفت: در این مجموعه 50 شرکت بازرگانی اسکان پیدا می‌کنند و طی همین چند روز نمایشگاه میوه و سبزی، میهمانانی از کشورهای مختلف مانند ترکیه، عمان، روسیه و فرانسه و… داشتیم که تمایل زیادی به همکاری با ما داشتند.
آرمن فرد گفت: به‎طور مثال عمانی‌ها از ما درخواست کردند که نمونه همین پروژه را در کشورشان ساخته و راه‌اندازی کنیم و خود آنها امکاناتی مانند زمین و… را نیز در اختیار ما قرار می‎دهند، همچنین از کشورهای روسیه و فرانسه نیز درخواست خرید حجره در پایانه صادراتی داشتیم.
بنابراین میدان میوه و تره‌بار راه ابریشم، فرصت‌های متنوعی برای فعالان و سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و از آنها دعوت می‌کنیم که در این مجموعه سرمایه‌گذاری کنند.

حضور باغداران و تولیدکنندگان

وی همچنین گفت: باغداران، تولیدکنندگان و اتحادیه‌های آنها نیز در این مجموعه قرار می‌گیرند که این موضوع به عرضه مستقیم کالا کمک می‌کند و باعث می‌شود محصول با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده برسد.
در میدان میوه و تره‌بار راه ابریشم تولیدکننده و مشتری و تجار به‌صورت کاملا مکانیزه همدیگر را پیدا می‌کنند تا تجارت میوه با سهولت بیشتری انجام گیرد.

مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران مدرن‌ترین میدان میوه و تره‌بار خاورمیانه در خاوران تهران

استفاده از ظرفیت کشور عمان

مدیر سازمان فروش شرکت «راه ابریشم» توضیح داد: مشابه همین پروژه را در کشور عمان انجام خواهیم داد و زمین و امکانات نیز در اختیار شرکت قرار گرفته است که می‌تواند برای صادرات محصولات کشاورزی از میدان میوه و تره‌باری که در کشور عمان ایجاد می‌شود، به‌عنوان سکویی برای صادرات محصولات ایرانی استفاده کرد.

شرکت‌های حمل و نقل

آرمن فرد در ادامه عنوان کرد: همچنین چندین شرکت حمل و نقل در مجموعه میدان میوه و تره‌بار بین‌المللی راه ابریشم اسکان خواهند یافت.

فروش به همراه سند شش دانگ

وی افزود: مجموعه راه ابریشم تماما با هزینه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است؛ حجره‌های این مجموعه با سند شش‌دانگ آماده تحویل است. فروش حجره با سند یکی از معضلات دیگر میادین میوه بوده که ما آن را حل کرده‌ایم تا سرمایه‌گذاران بیشتری به این سمت تمایل پیدا کنند. حجره‌های این میدان آماده واگذاری است و شرایط بسیار مناسبی برای عرضه در نظر گرفته‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

کمک به کاهش ترافیک تهران

آرمن فرد اضافه کرد: نکته دیگر اینکه ایجاد میدان میوه و تره‌بار در منطقه خاوران تهران باعث رشد و شکوفایی منطقه خواهد شد و از طرفی موقعیت مکانی آن از بار ترافیکی که کامیون‌های سنگین ایجاد می‌کند کاهش می‌یابد.

افتتاح رسمی، 10 اسفندماه 1401

مدیر سازمان فروش میدان میوه و تره ‎بار «راه ابریشم» در ادامه گفت: این مجموعه 10 اسفندماه با حضور مقامات مختلف به بهره‌برداری خواهد رسید و در چرخه خدمات‌دهی به بخش کشاورزی و تجارت میوه و سبزیجات قرار می‌گیرد.

اشتغال‌زایی

وی به موضوع اشتغال‌زایی این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: از طرفی با افتتاح و راه‌اندازی این پروژه برای حدود 2 الی 3 هزار نفر مستقیما اشتغال زایی ایجاد می‌شود که یک نتیجه قابل توجه است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای