آخرین خبرها:
شناسه خبر: 31400

مدیریت نقدینگی عامل کاهش تورم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد باید برای نقدینگی موجود در کشور فکر اساسی شود زیرا بازارهای مختلفی مانند ارز، سکه، طلا و حتی مسکن را دچار دستخوش تغییر

مدیریت نقدینگی عامل کاهش تورم
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد باید برای نقدینگی موجود در کشور فکر اساسی شود زیرا بازارهای مختلفی مانند ارز، سکه، طلا و حتی مسکن را دچار دستخوش تغییر و آسیب کرده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از خانه ملت، سارا فلاحی، در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: توجه رهبر انقلاب طی چند سال اخیر نسبت به موضوع اقتصاد نشان دهنده چالش اساسی کشور است.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع اگر بتوانیم حوزه اقتصادی را متحول کنیم، عرصه های سیاسی اجتماعی و حتی فرهنگی نیز دستخوش تغییر شده و شاهد رشد در آنها خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه الگوهای اقتصادی که تاکنون بکارگیری کردیم از جمله عوامل بروز تورم است لذا نیاز به اصلاح در این زمینه هستیم، ادامه داد: در واقع باید بتوانیم اقتصاد را با توجه به شرایط مدیریت کنیم؛ شاید برخی تصور کنند همه مشکلات به دلیل مواجه با تحریم های غرب است که البته این مهم بی اثر نیست اما باید اذعان کرد در داخل نیز مشکلاتی داریم که باید برطرف شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تیم اقتصادی قوی تری باید فعالیت کند، افزود: در این میان باید با مافیاهای اقتصادی مختلف مبارزه جدی و اساسی داشته باشیم؛ به عبارتی هر چقدر عملکرد منطقی و درست داشته باشیم اما وقتی در کریدورهای مختلف برای مافیاها فضا باز باشد، مجددا شاهد نتیجه خوبی نخواهیم بود.
فلاحی تصریح کرد: در این میان باید نهادهای نظارتی، امنیتی و اقتصادی باید با مافیاهای اقتصادی مقابله کنند تا نتوانند در زمان های مختلف بحران ایجاد کنند که در عرصه دلار شاهد چنین موضوعی بودیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید برای نقدینگی موجود در عرصه کشور فکر اساسی شود زیرا بازارهای مختلفی مانند ارز، سکه، طلا و حتی مسکن را دچار دستخوش تغییر و آسیب کرده است، خاطرنشان کرد: به عبارتی بانک مرکزی باید برای پایه پولی و استقراض های دولت فکر اساسی کند و بانک مرکزی بتواند مستقل عمل کند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای