آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25143

مرغ ایرانی به کویت صادر می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل عاری بودن کشور ما از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کشورهای دیگر از جمله کویت درخواست واردات مرغ از ایران کرده‌اند.

مرغ ایرانی به کویت صادر می‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل عاری بودن کشور ما از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کشورهای دیگر از جمله کویت درخواست واردات مرغ از ایران کرده‌اند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از فارس ؛ سید محمد آقامیری امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گفت: اکثر کشورهای دنیا درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و از آنجایی که کشور ما عاری از این بیماری است، آنها برای واردات مرغ از ایران درخواست کرده‌اند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشورهای اطراف و و حتی انگلیس که 50 درصد مرغداری‌هایش درگیر بیماری آنفلوآنزای است، دنبال محصولات سالم از کشورهای دیگر هستند، گفت: به همین دلیل برخی از این کشورها از جمله کویت درخواست واردات از ایران کرده‌اند.
آقامیری در پاسخ به این سوال که واردات کویت از ایران در چه مرحله‌ای است و چه پاسخی به تقاضای آنها داده‌اید، گفت: مکاتبات ایمیلی و اداری با آنها داشته‌ایم و مسئولان کویتی درخواست خود را مطرح کرده‌اند، ما هم به اتحادیه مرغداران اعلام کردیم که بازاریابی انجام دهند و محصولات خود را به آنها بفروشند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این باره که قرار است چه میزان مرغ به کشور کویت صادر شود، اظهار داشت: ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد و آمادگی داریم به هر میزان که نیاز داشته باشند، مرغ صادر کنیم.
وی در پاسخ به این که آیا به غیر از کویت کشورهای دیگری هم درخواست کرده‌اند و میزان درخواست‌شان چقدر است، گفت: کشورهای دیگری هم وجود داشته و تاکنون هم صادرات مرغ داشته‌ایم، اما جزئیات آن توسط معاون دامپزشکی باید اعلام شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: تاکنون نمونه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دلیل تدابیری که پیش‌تر اندیشیده شده بود و ستاد ملی مبارزه با آنفولانزا در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شده بود وجود ندارد و این برگ برنده‌ای شده تا کشورهای دیگر از ایران درخواست واردات داشته باشند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای