آخرین خبرها:
شناسه خبر: 25401

مسئولان مقصر اصلی شرایط بد کشاورزان

مسئولان مقصر اصلی شرایط بد کشاورزان هستند/ یک کشاورز فعال در کشت سیاه دانه گفت: مسئولان مقصر ۱۰۰ درصد شرایط بد کشاورزان هستند.

مسئولان مقصر اصلی شرایط بد کشاورزان
یک کشاورز فعال در کشت سیاه دانه گفت: مسئولان مقصر ۱۰۰ درصد شرایط بد کشاورزان هستند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ اسماعیل عباسی‌پور اظهار کرد: علی رغم تاکید مسئولان به کشت گیاهان دارویی هیچگونه حمایتی در این زمینه از کشاورز نمی شود و زارعان بعداز برداشت، فضایی برای فروش محصول ندارند.
این کشاورز گلستانی افزود: مسئولان در ابتدا از فواید کشت گیاهان دارویی کشاورز را آگاه می کنند و هنگامی که زارعان به این کشت راغب می شوند و محصول زیادی تولید می کنند راه حلی برای خرید از کشاورز ندارند.
وی ادامه داد: با اینکه امسال کشت مناسبی از سیاه دانه در استان انجام شده اما محصول روی دست کشاورز مانده و ناگزیر به نصف قیمت بازار به فروش شده است.
عباسی پور بیان کرد: در سال گذشته که شرایط اقتصادی بهتر بود سیاه دانه را کیلوی ۵۵ هزار تومان فروختیم اما امسال با توجه به تورم و افزایش دستمزد کارگر این محصول متاسفانه به بیش از کیلویی ۵۰ تومان نرسید.
به گفته وی، مسئولان بخش کشاورزی باید با آگاهی بیشتر و نظرات کارشناسی شده به کشاورز الگوی کشت بدهند و بیش از این اقتصاد و معیشت کشاورز را به مخاطره نیندازند.
عباسی پور تولیدکننده بذر سیاه دانه در گلستان یادآورشد: در دسترس نبودن صنایع تبدلی سیاه دانه مانند بوجار و سورتینگ هزینه زیادی برای کشاورز به وجود می آورد که اگر کشاورز نتواند با قیمت مناسب محصول خودرا بفروشد با ضرری گزاف روبه رو خواهد بود.
این کشاورز خاطرنشان کرد: وضع موجود کشاورزی از تصمیمات خلق الساعه مسئولانی سرچشمه می گیرد که در این حوزه تخصص کافی را ندارند؛ با توجه به این موضوع که امنیت غذایی در دنیا حرف اول را می زند بهتراست افراد دارای تخصص به کار گرفته شوند.
وی در خاتمه یاد آور شد: وقتی سیاه دانه در کشور تولید می شود نیازی به واردات این محصول به کشور نیست اما وجود باندهای مافیایی مانع ممنوعیت واردات این محصول می شوند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای