آخرین خبرها:
شناسه خبر: 29256

میوه‌های خارجی و انحصاری در بازار

رفع موانع واردات «کینو» به کشور مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: موانع واردات نارنگی از نوع کینو که به صورت انحصاری در پاکستان تولید

میوه‌های خارجی و انحصاری در بازار

رفع موانع واردات «کینو» به کشور

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: موانع واردات نارنگی از نوع کینو که به صورت انحصاری در پاکستان تولید می شود برداشته شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ غلامحسین تیموری اظهار داشت: کینو محصولی انحصاری است که فقط در پاکستان تولید می شود و اکنون جایگاه ویژه‌ای در بازارهای جهانی دارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: مسئولان پاکستانی تلاش خود را بکار بسته اند تا حضور این میوه را در بازار های جهانی به‌ویژه کشورهای همسایه تقویت کنند.

حفظ بازار ایران برای فعالان اقتصادی پاکستان اهمیت زیادی دارد

تیموری با بیان این مطلب که، حفظ بازار ایران برای فعالان اقتصادی پاکستان اهمیت زیادی دارد، افزود: در حال حاضر شاهد از سرگیری مجدد واردات نارنگی پاکستانی(کینو) پس از چندسال وقفه هستیم.
وی تصریح کرد: تاکنون ۶۵۰ تن نارنگی وارد کشور شده است و واردات این محصول می تواند بخشی از نیاز میوه شب عید استان و دیگر نقاط کشور را تامین کند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: میوه نارنگی با ضدعفونی در کشور پاکستان به روش تیمار سرمادهی در سردخانه و صدور گواهی بهداشت از آن کشور وارد ایران می شود.
تیموری افزود: میوه وارداتی در زمان ورود مورد بازدید و آزمایش کارشناسان قرنطینه قرار گرفته و در صورت سلامت اقدام به ترخیص از مبادی رسمی(گمرکات) استان می شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای