آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21157

ناامنی غذایی شدید در جهان

برنامه جهانی غذا سازمان ملل‌متحد اعلام کرد: افرادی که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند به ۳۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان می‌رسند.

ناامنی غذایی شدید در جهان
برنامه جهانی غذا سازمان ملل‌متحد اعلام کرد: افرادی که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند به ۳۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان می‌رسند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ب ه نقل از ایسنا، برنامه جهانی غذا (WFP) روز چهارشنبه (۲۴ اگوست) اعلام کرد: تعداد افرادی که با ناامنی غذایی حاد در سراسر جهان مواجه هستند از سال ۲۰۱۹ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، درگیری‌ها و تغییرات آب‌وهوایی بیش از دو برابر شده و به ۳۴۵ میلیون نفر رسیده است.
کورین فلیشر، مدیر منطقه‌ای برنامه جهانی غذا به رویترز گفت: قبل از بحران کرونا، ۱۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی حاد رنج می‌بردند. از آن زمان این تعداد افزایش یافته است و انتظار می‌رود به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و درگیری‌ها بیشتر افزایش یابد.
تأثیر چالش‌های زیست‌محیطی عامل بی‌ثبات‌کننده دیگری است که می‌تواند باعث کمبود موادغذایی و منجر به درگیری و مهاجرت انبوه شود.
فلیشر گفت: ما اکنون شاهد ۱۰ برابر بیشتر جابجایی در سراسر جهان به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و درگیری هستیم و البته آنها به هم مرتبط هستند. بنابراین ما واقعاً نگران تأثیر کووید، تغییرات آب‌وهوا و جنگ در اوکراین هستیم.
فلیشر گفت که در خاورمیانه و شمال آفریقا، تأثیر بحران اوکراین پیامدهای گسترده‌ای داشته است و بر وابستگی وارداتی منطقه و نزدیکی آن به دریای سیاه تأکید می‌کند. یمن ۹۰ درصد نیازهای غذایی خود را وارد می‌کند.
برنامه جهانی غذا، ۱۳ میلیون نفر از ۱۶ میلیون نفری که به کمک غذایی نیاز دارند را حمایت می ‌کند اما کمک آنها به دلیل کمبود بودجه، تنها نیمی از نیازهای روزانه افراد را پوشش می‌دهد.
عراق به حدود ۵.۲ میلیون تن گندم نیاز دارد اما تنها ۲.۳ میلیون تن گندم تولید کرد. مابقی باید وارد می‌شد که هزینه آن بیشتر بود و با وجود حمایت دولت، خشکسالی شدید و بحران‌های مکرر آب، معیشت در سراسر عراق را به خطر می‌اندازد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای