آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15930

صنعت مرغداری در اوکراین رو به نابودی است

شرکت‌های فعال در صنعت مرغداری در اوکراین گزارش داده‌اند که به علت اتهام روسیه به کشورشان خسارات بسیاری به آنها وارد شده است

صنعت مرغداری در اوکراین رو به نابودی است

روس‌ها به دنبال از بین بردن امنیت غذایی در اوکراین هستند

مزرعه سبز : شرکت‌های فعال در صنعت مرغداری در اوکراین گزارش داده‌اند که به علت اتهام روسیه به کشورشان خسارات بسیاری به آنها وارد شده است و بر اثر حملات مستقیم روس‌ها به مرغداری ها بسیاری از آن‌ها ویران شده‌اند.
بزرگ‌ترین تولیدکننده تخم‌مرغ اوکراین شرکت Avangard است که تعدادی از مرغداری‌های اصلی و کلیدی آن کاملاً ویران شده و بسیاری از مرغداری‌های در حال فعالیت آن، پرندگان به دلیل نداشتن مواد غذایی، محکوم به مرگ شده‌اند. طبق برآوردها تاکنون افزون‌بر 51 میلیون دلار به این مرغداری‌ها خسارت وارد شده است.
در بزرگ‌ترین شبکه تولید تخم‌مرغ در شهر فرسون، امکان غذا دان به مرغ‌ها وجود ندارد و کارگران آخرین تولیدات را به دست مشتریان رسانده و مرغ‌ها را برای جلوگیری از مردن و بروز یک فاجعه زیست محیطی کشتار کردند.
یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تخم‌مرغ به‌طور کلی از بین رفت و تعداد زیادی از مرغ‌های آن به مرغداران کوچک محلی داده شده؛ اما هر چه باقی مانده کشتار شده، چراکه امکان تهیه غذا برای آن‌ها وجود نداشت.

روس‌ها به دنبال از بین بردن امنیت غذایی در اوکراین هستند روس‌ها به دنبال از بین بردن امنیت غذایی در اوکراین هستند

مرگ میلیون‌ها مرغ

تقریبا 3 میلیون مرغ به علت ناتوانی در جا به جا کردن آنها در یک فضای ناپایدار هلاک شدند.
در آینده‌ای نزدیک دو مرغداری بزرگ دیگر در اطراف پایتخت اوکراین به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد. شرکت آوانگارد اعلام کرد که حداقل یک میلیون مرغ را از دست خواهد داد.
تاسیسات و کارگاه‌های تولید نهاده‌های خوراکی و جوجه‌کشی‌ها نیز به علت نبود مرغ و از بین رفتن مرغداری‌ها از کار خواهند افتاد.
در میان این شرایط سخت، تولیدکنندگانی مانند Avangard، محصولات خود را به طور مجانی به مردم و نیروهای مسلح می‌دهند. طبق گزارش وزارت کشاورزی اوکراین، از آغاز تهاجم روسیه، شرکت آوانگارد، صدها هزار تخم مرغ خود را بدون دریافت هیچ وجهی به مردم و مدافعان نیروهای مسلح داده است.
این شرکت علاوه بر موارد فوق، سایر منابع خود از قبیل کامیون‌ها و ماشین‌ها را به کارکنان خود برای انتقال خانواده‌هایشان به مناطق امن و همچنین نیروهای مسلح داده است.

هدف قرار دادن کارخانه‌های تولید غذا

به نظر می‌رسد حکومت روسیه قصد انهدام کامل اوکراین را دارد؛ چنانکه بزرگ‌ترین تولیدکننده غذا در اوکراین MHP، گفت که تاکنون این کارخانه بیش از 8 میلیون دلار خسارت را به دلیل بمباران‌های بزرگ‌ترین انبارهای مواد غذایی یخ زده متحمل شده است.
علاوه بر این کارخانه، شرکت‌های زنجیره‌ای تامین و توزیع مواد غذایی نیز به علت بمباران‌های انبارهایشان خسارات زیادی دیده‌اند. اینها تنها انبارهای غذایی اطراف «کیف» پایتخت اوکراین نیستند که اشغالگران طی این چند روز تخریب کرده‌اند. روس‌ها در حال از بین بردن امنیت غذایی در اوکراین هستند.

مهدی رجول دزفولی

منبع: Poultryworld.net
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای