آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21902

نقش بیمه محصولات کشاورزی در قدرت اقتصادی کشاورزان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بیمه محصولات کشاورزی با توجه به خسارت‌های متعددی که به بخش کشاورزی وارد می‌شود، نقش بسزایی در امنیت روانی و تولیدات کشاورزان و

نقش بیمه محصولات کشاورزی در قدرت اقتصادی کشاورزان
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بیمه محصولات کشاورزی با توجه به خسارت‌های متعددی که به بخش کشاورزی وارد می‌شود، نقش بسزایی در امنیت روانی و تولیدات کشاورزان و همچنین حفظ قدرت اقتصادی آن‌ها برای ادامه کار دارد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، علیرضا نظری در برنامه رادیو گفتگو افزود: موضوع بیمه و ضرورت آن قابل انکار نیست کما اینکه در همه کشور‌های جهان هم بحث توجه به بیمه محصولات کشاورزی امر جدی است که ۱۰۰ سال سابقه دارد.
او گفت: طوفان‌ها و خشکسالی‌های شدید، سرمازدگی، هجوم آفت‌ها و بیمارها، آتش سوزی و مسائل دیگر خسارت‌ها را در کشور ما به شکل غیرقابل پیش بینی افزایش می‌دهد و این موضوعات موجب شده است تا بخش خصوصی به این خطر ورود نکند.

دولت در موضوع بیمه محصولات کشاورزی باید ورود کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در موضوع بیمه محصولات کشاورزی باید ورود کند و به محض وقوع خسارت‌ها با انجام کارشناسی و ارزیابی و تعیین میزان خسارت، همان روز یا در زمان کوتاه مبلغ تخصیص یافته ۱۰۰ درصدی را پرداخت کند.
نظری افزود: به علت نوسانات اقتصادی که در کشور وجود دارد دولت سهم خود را به صندوق با تاخیر پرداخت می‌کند و همین امر موجب می‌شود پرداخت خسارت به کشاورز ۵۰ درصد و بعد از شش الی هفت ماه پرداخت شود.
نظری افزود: یکی از علل بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی یاری نکردن دولت در مواقع نیاز به بیمه است و از دولت انتظار می‌رود خسارت های کشاورزان را در اسرع وقت پرداخت نماید.
قائم مقام خانه کشاورز نیز گفت: با توجه به این که گفته می‌شود ۲۵ درصد محصولات کشاورزی مشمول بیمه می‌شوند، اما از نظر اجرایی این موضوع محقق نمی‌شود مگر این که سازمانی بدون وابستگی به بانک کشاورزی و مرجعی دیگر بتواند این موضوع را حل کند و با این راه کشاورز در تولیدات خود اطمینان حاصل می‌کند و به تلاش خود ادامه می‌دهد و در صورت ضرر آن سازمان می‌تواند خسارت آن‌ها را جبران کند.
بیابانی اضافه کرد: کشورمان در سال‌های گذشته مقام اول تا ششم دنیا را در تولید ۲۱ محصول داشت و بزرگترین تولیدکننده دانه‌های روغنی بود ولی در شرایط فعلی چنین امکانی را نداریم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای