آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28042

نقش چشمگیر زنان در رونق بازار صنایع دستی

معاون صنایع دستی کشور گفت: حضور زنان در تولید صنایع ‌دستی ایران چشمگیر است و بیش از ۷۰ درصد را شامل می‌شود.

نقش چشمگیر زنان در رونق بازار صنایع دستی

معاون صنایع دستی کشور گفت: حضور زنان در تولید صنایع‌دستی ایران چشمگیر است و بیش از ۷۰ درصد را شامل می‌شود.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌ دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی ، با اشاره به برگزاری دور جدید جلسات شورای راهبردی بررسی ثبت ملی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی، بر برنامه‌ریزی‌های نوین این معاونت در راستای تقویت انسجام ملی به واسطه تقویت توجه به صنایع‌دستی تأکید کرد و از تأمین زیرساخت لازم برای پیشران اقتصاد هویت‌بنیان کشور از طریق ثبت‌های ملی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی خبر داد.

نقش چشمگیر زنان در رونق بازار صنایع دستی نقش چشمگیر زنان در رونق بازار صنایع دستی

۷۰ درصد صنایع دستی کشور در دست زنان

مریم جلالی دهکردی با اشاره به حضور چشم‌گیر زنان در تولید صنایع‌ دستی ایران، که بیش از ۷۰ درصد را شامل می‌شود اظهار کرد: این ثبت‌ها بیش از پیش جایگاه زنان تولیدکننده را به لحاظ حیثیتی و اقتصادی مستحکم کرده و تحقق بارز شعار حمایت از زنان به مثابه پیشران اقتصاد هویت‌بنیان به شمار می‌آید.

او افزود: در این دور «آلاشت» به‌عنوان شهر ملی جاجیم بافی، «بهشهر» به‌عنوان شهر ملی گلیچ‌بافی و ««درزی کلا» در شهرستان بابل به‌عنوان روستای ملی حصیربافی پس از بررسی‌های کارشناسی به ثبت رسیدند.

معاون صنایع‌دستی کشور این ثبت‌ها را یکی از مهمترین عملکرد‌های معاونت متبوعش خواند و آن را با توجه به حضور فعالانه مسئولان ستادی و استانی وزارت میراث‌فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، استانداری، شهرداری، تشکل‌ها و فعالان مرتبط مظهر بارز همگرایی دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمتگزاری به جامعه صنایع‌دستی ایران دانست.

جلالی در پایان، وضعیت توسعه صنایع‌دستی کشور را قابل قبول ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: با این وجود تا رسیدن به جایگاه هدف‌گذاری شده فاصله قابل توجهی وجود دارد که همدلی، هماهنگی و همکاری تمامی دست‌اندرکاران دولتی و خصوصی را طلب می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای