آخرین خبرها:
شناسه خبر: 31516

نقش مهم رسانه‌های تخصصی در پیشبرد اهداف راهبردی کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی نقش رسانه ها را در بازتاب اهداف راهبردی کشاورزی و زیرشاخه‌های این بخش مهم دانست. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی

نقش مهم رسانه‌های تخصصی در پیشبرد اهداف راهبردی کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی نقش رسانه ها را در بازتاب اهداف راهبردی کشاورزی و زیرشاخه‌های این بخش مهم دانست.
به گزارش اخبار سبز کشاورز ی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ؛ دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد در دیدار نوروزی کادر سازمانی، اداری، پرسنل، مدیران و معاونین مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، مشاور وزیر و رئیس این مرکز با اشاره به اینکه سال جدید نقطه عطفی در هم‌افزایی و همبستگی طیف‌های فعال در حوزه کشاورزی است، افزود: مطالب مطرح شده در نشریات تخصصی و هر پایگاه خبری کشاورزی فعال در فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ضمن اظهار رضایت از توان هم افزایی و عملکرد مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارتخانه و اطلاع رسانی بدون حاشیه این مرکز اظهار داشت: رسانه‌های تخصصی در تعامل با روابط عمومی مسیر تحلیل، نقد و ارائه راهکار کارشناسی را می‌پیمایند و شایسته است حمایت و تعامل بیشتر در ارتباط با رسانه‌های تخصصی حتی رسانه های منتقد بخش صورت گیرد.

نقش رسانه‌های برون‌سازمانی در پیشبرد اهداف راهبردی کشاورزی کشور

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش رسانه‌های برون‌سازمانی در پیشبرد اهداف راهبردی کشاورزی کشور افزود: مهم این است که اعضای خانواده کشاورزی در کنار یکدیگر اهداف راهبردی کشاورزی کشور را به پیش برند و در این بین با تضارب آرا، سلایق و دیدگاه‌های مختلف هم راستا در جهت پیشرفت و اعتلای کشور به کار گرفته شوند.

ضرورت توجه به گردشگری کشاورزی در انعکاس اخبار و رویدادها

ساداتی نژاد افزود: کشاورزی و زیرشاخه‌های آن بسیار گسترده است و می‌توان با رویکرد ترویج گردشگری کشاورزی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، تحول عمیقی در انعکاس اخبار و رویدادهای این حوزه در رسانه‌های دیداری و خبری ایجاد کرد.

برجسته کردن نقش زنان توانمند کشاورز

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: موضوع زنان کشاورز ایرانی یکی از مسائل مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است و پرداختن به آن و برجسته کردن نقش این قشر از تلاشگران عرصه کشاورزی از وظایف رسانه است.

اهمیت تکریم پیشکسوتان حوزه کشاورزی

ساداتی نژاد همچنین بر توجه به جهادگران و استفاده از تجربیات مدیران سال‌های گذشته تاکید کرد و گفت: تکریم پیشکسوتان حوزه کشاورزی از دیگر دغدغه‌های این وزارتخانه است؛ ارتباط با آن‌ها و بهره‌گیری از تجارب ذی‌قیمت آنان ایده‌های نو برای گره‌گشایی از مسائل کشاورزی خلق می‌کند.

ریزش 200 رسانه تخصصی کشاورزی به 50 رسانه

خاطرنشان می‌سازد بیش از 200 مجوز رسانه‌های تخصصی مکتوب، دیجیتال، شنیداری و… توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده که متاسفانه به دلایل مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های کاری، با ریزش یا کاهش فعالیت آنها این تعداد به نزدیک 50 رسانه رسیده است و اکنون تنها 50 رسانه تخصصی کشاورزی اعم از رسانه‌های مکتوب و برخط در کشور فعال هستند.
خوشبختانه دکتر علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در سال گذشته حمایت تعریف شده‌ای را از رسانه‌های تخصصی آغاز کرده که امید می‌رود با توجه به اهمیت دادن وزیر جهاد کشاورزی به مبحث اطلاع‌رسانی، تعاملات وزارتخانه و رسانه‌های تخصصی جدی‌تر و گسترده‌تر شوند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای