آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27714

مسعود گیل‌آبادی: تلاشمان به ثمر رسید

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم دفع آفات در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی در ایران گفت:  به دنبال این بودیم تا یک نمایشگاه جامع، کامل و یکپارچه برای

مسعود گیل‌آبادی: تلاشمان به ثمر رسید
رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم دف ع آفات در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه جامع کشاورزی در ایران گفت: به دنبال این بودیم تا یک نمایشگاه جامع، کامل و یکپارچه برای فعالیت‌های زراعی و باغی برگزار کنیم تا ضمن کاهش موازی‌کاری، از مراجعه کشاورزان کشورمان به نمایگشاه‌های کشورهای دیگر کم کنیم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ وی با تاکید بر نتیجه دادن کار جمعی گفت: سه انجمن تولیدکنندگان سم، تولیدکنندگان کود و تولیدکنندگان لوله و اتصالات آبیاری در این نمایشگاه بزرگ دو هدف کشف بازارهای جدید داخلی و خارجی و نمایش توانمندی‌های بیش از پیش تولیدکنندگان را دنبال می‌کردندد.
وی افزود: متاسفانه با تبدل ارز ترجیحی به نیمایی و از طرفی کاهش سود بازرگانی به تولید آفتکش‌ها ضربه وارد شد و همزمان حقوق ورودی آفتکش‌ها و مواد تکنیکال یکسان شد که در این مسیر صرفا واردکنندگان و کشورهای صادر کننده به ایران سود بردند و تولیدکننده به دلیل خرید دیگر مواد به نرخ آزاد متضرر شد، در صورتی که تعرفه تعییر نکند تولید از رقابت باز می‌ماند و رو به نابودی می‌رود.
گیل‌آبادی از وزیر درخواست کرد به سرعت تعرفه را اصلاح کند تا در فصل بهار با مشکل عرضه سم مواجه نشویم. در سال گذشته 83 درصد آفتکش‌ها تولید داخل بود، اما روند فعلی احتمالا به 9 هزار شغل مستقیم و 90 هزار شغل غیر مستقیم و کلیت تولید کشاورزی خسارت می‌زند و تنها واردکنندگان از آن بهره می‌برند.
درخواست دیگر گیل‌آبادی از وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی ممنوعیت ورود کالای مشابه تولید داخل اعم از سم و کود، لوله و اتصالات بود که با تشویق و تایید ممتد حضار روبه رو شد.
وی در پایان گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات خودتحریمی تولیدکنندگان داخلی موفق شدند به سمت تولید سموم کم خطر حرکت کنند و با حذف 45 سم پرخطر، سموم کم خطر را جایگزین کنند که با حمایت جدی دولت روند رو به رشد و بهتری پیدا خواهند کرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای