آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21243

نگرانی شالیکاران از هزینه های بالای تولید

نگرانی شالیکاران از هزینه های بالای تولید/عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف قیمت تضمینی برنج مشخص شود.

نگرانی شالیکاران از هزینه های بالای تولید

تکلیف قیمت تضمینی برنج مشخص شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تکلیف قیمت تضمینی برنج مشخص شود.
اخبار سبز کشاورزی : منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز درباره مشکلات قیمتی برنج و همچنین لغو ممنوعیت فصلی واردات محصول در گفت‌وگویی، اظهار کرد: معمولا در فصل برداشت قیمت برنج پایین‌تر بوده به همین دلیل بحث واردات را در دستور کار داریم ولی براساس برنامه‌ریزی هنوز برنج خارجی در بازار توزیع نکردیم.
وی با بیان اینکه براساس مذاکرات صورت گرفته با وزیر جهاد کشاورزی هفته جاری قیمت تضمینی برنج را طرح می کنیم، افزود: با نمایندگان مجلس استان‌های شمالی نیز جلسه‌ای داشتیم و نگرانی تولیدکنندگان را گوشزد کردیم که با وجود هزینه بالا باید کشاورزان به سود متعارفی برسد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحال حاضر فضای جامعه به صورتی است که هم تجار و مردم برای مصرف برنج تهیه نمی‌کنند و تصورشان بر این است که قیمت برنج ارزان‌تر می‌شود.
زارعی اضافه کرد: ازطرفی باتوجه به مکانیزاسیون برنج کشاورز بعد از برداشت بلافاصله تحویل شالیکوبی‌ها می‌شود که تا به برنج تبدیل شود زمان می‌برد که باید در این مدت تکلیف قیمت تضمینی برنج مشخص شود.
وی یادآور شد: نباید همانند سال گذشته باشد که در زمان برداشت برنج با قیمت ۳۰ تا ۴۰هزار تومان توسط کشاورزان به فروش رسیده اما بعد از خروج از دست کشاورز قیمت برنج بین ۹۰ تا ۱۲۰هزار تومان هم رسید.
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید قیمت برنج نه به نفع تولیدکننده و نه به نفع مصرف کننده باشد، تصریح کرد: امسال نباید بگذاریم تصمیم گیرنده بازار واسطه‌ها باشند بلکه باید مصرف‌کننده و تولیدکننده باشند.
زارعی با اعلام اینکه دولت هم برنج خارجی وارد بازار نکند، بیان کرد: باید هم قیمت مناسب تضمین مشخص شود؛ قیمتی که تولیدکننده متضرر نشود و مصرف‌کننده هم در مضیقه نباشد.

احمد خلیلی نیک

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای