آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16867

هشدار کارشناسان نسبت به کاهش تولید جوجه یک روزه

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور گفت: اقدام وزارت جهاد کشاورزی در حذف ارز چهار هزار و 200تومانی و اجازه دادن به مرغداران برای فروش مرغ تولیدی

هشدار کارشناسان نسبت به کاهش تولید جوجه یک روزه
اخبار سبز کشاورزی : مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور گفت: اقدام وزارت جهاد کشاورزی در حذف ارز 4200 تومانی و اجازه دادن به مرغداران برای فروش مرغ تولیدی با نهاده ارز 4200 تومانی به قیمت جدید، جالب بود و سبب شده مرغداران برای نوبت بعدی جوجه ریزی مشکل چندانی نداشته باشند، اما مشکل اینجاست که وزارت جهاد کشاورزی به ق یمت جوجه کار نداشته و اگر مزارع مرغ مادر بخواهند با قیمت قبل جوجه خود را بفروشند، گله هایشان حذف می شود، زیرا قیمت جوجه فعلاً هفت تا هشت هزار تومان است، در حالی قیمت تمام شده 11هزار تومان است؛ لذا اگر وزارتخانه فکری برای آن ها نکند، شاهد کاهش تولید جوجه خواهیم بود.

قیمت 60هزار تومان هزینه های تولید مرغ را پوشش می دهد

مهدی پورسمر در گفتگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: قیمت فعلی 60هزار تومان هزینه های تولید مرغ را پوشش می دهد و قیمت تعیینی برای مرغ زنده نیز مناسب است و سوآوری به بهره وری و عملکرد خود مرغداران بستگی دارد.
پورسمر در پاسخ به این که قرار بود با حذف ارز دولتی به مرغداران تسهیلات داده شود و الان این قضیه به کجا رسیده، افزود: با فروش مرغ تولیدی با ارز دولتی به قیمت جدید در بازار، مرغداران نیاز به تسهیلات در گردش ندارند و برای مصرف کننده هم پیشاپیش یارانه را واریز کرده اند.

وضعیت چگونگی تأمین نهاده ها مشخص شود

وی گفت: مسئولان باید تکلیف مزارع مرغ مادر و چگونگی تأمین نهاده ها را مشخص کنند. مسئولان مشخص کنند که نهاده ها باز باید در بازارگاه توزیع شود یا خیر؟ قیمت هایی که از طرف انجمن واردکنندگان نهاده اعلام شده (ذرت 12هزار و کنجاله سویا 17هزار تومان) سندیت دارد یا خیر؟ اگر این موارد مشخص شود، این جراحی اقتصادی می تواند با خونریزی کمتری انجام شود.
پورسمر ادامه داد: سرانه مصرف مرغ در ماه 2.5 کیلو است و با یارانه 300 تا 400هزار تومانی مردم در خرید مرغ مشکل چندانی نخواهند داشت، اما دولت باید درست عمل کند و این یارانه را به همه بدهد تا مردم معترض نشوند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای