آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28984

همکاری موسسه رازی و محیط‌ زیست برای بهداشت حیات‌وحش

رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از گسترش همکاری های مشترک میان این مجموعه و سازمان حفاظت محیط‌ زیست در راستای ارتقای سطح بهداشت

همکاری موسسه رازی و محیط‌ زیست برای بهداشت حیات‌وحش
رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از گسترش همکاری های مشترک میان این مجموعه و سازمان حفاظت محیط‌ زیست در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت حیات وحش خبر داد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه راز ی، دکتر ناصر محمدپور در حاشیه بازدید اداره کل محیط زیست استان البرز و شهرستان کرج با هدف افزایش تعامل میان دو مجموعه اظهار کرد: موسسه رازی و سازمان محیط زیست می توانند در حوزه واکسیناسیون و ریشه کنی بیماری های حوزه حیات وحش و جانوران سمی و زهری همکاری های مثمر ثمر و مهمی داشته باشند که این موضوع در جلسه ای مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه مقرر شد جلسات کارشناسی بیشتری در این زمینه انجام شود، افزود: در همین راستا تصمیم گرفته شد تا جلسات کارشناسی توسط کارشناسان موسسه رازی برای همکاران محیط زیست در جهت ارتقا سطح بهداشت حیوانات وحشی انجام شود.

تولید واکسن ppr

رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی خاطرنشان کرد: واکسن های مختلفی در موسسه رازی تولید می شود که در حیات وحش نیز مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مهمترین آن ها واکسن ppr (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) است که تعامل و هماهنگی های لازم برای بهره گیری مفید از این واکسن توسط این دو مجموعه انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه طرح های تحقیقاتی در مورد پراکندگی جانوران زهری در سطح کشور و امکان پایدارسازی جمعیتی این گونه ها بود. همچنین بازدید از زیست بوم پایلوت موسسه رازی به عنوان اولین زیست بوم طبیعی در دنیا انجام شد و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه افزایش زیست بوم ها و تکثیر جانوران سمی در دستور کار قرار گرفت.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای