آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16958

امکان واردات آرد از روسیه 20درصد زیر قیمت بازار داخل

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: زمینه واردات آرد از روسیه ۲۰درصد زیر قیمت آرد آزاد داخل کشور فراهم است

امکان واردات آرد از روسیه 20درصد زیر قیمت بازار داخل
نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به اینکه زمینه واردات آرد از روسیه ۲۰درصد زیر قیمت آرد آزاد داخل کشور فراهم است، گفت: دولتمردان باید مراقب باشند با آمارها و اطلاعات مخدوش دچار اشتباهات محاسباتی نشوند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، مهدی عسکری اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی که می شنویم، تأثیر جنگ اوکراین در قیمت اقلام خوراکی است. بله جنگ تأثیر دارد، اما این جنگ روی تولید گندم چقدر تأثیر داشته است؟
وی اضافه کرد: جستجو کنید. تولید گندم کل دنیا در سال 2021، 780 میلیون تن و سهم اوکراین از این مقدار 33 میلیون تن بوده است. کل جنگی که در این کشور رخ داده است، تنها یک درصد تولید گندم در دنیا کاهش داده است. تمام این بازی ها به خاطر یک درصد است؟
عسکری گفت: چرا آمار اشتباه می دهید؟ روسیه یکی از کشورهای بزرگ است که 75میلیون تن تولید گندم دارد و الان زمینه مساعدی برای خرید گندم و آرد فراهم است.
وی ادامه داد: رئیس سازمان توسعه و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرده که با روسیه مذاکره کرده ایم و آنها آرد را قبل از گمرک 20 درصد زیر قیمتی که آرد آزاد را به اصناف می دهیم به ما تحویل می دهند، پس چرا آمار غلط و اشتباه محاسباتی برای دولت ایجاد می کنیم؟
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای