آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26117

اعلام نحوه مشارکت در کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ویژه کودکان و نوجوانان

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، ویژه کودکان و نوجوانان 5 تا 17 ساله آغاز و نحوه مشارکت در این طرح اعلام شد.

اعلام نحوه مشارکت در کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ویژه کودکان و نوجوانان
کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، ویژه کودکان و نوجوانان 5 تا 17 ساله آغاز و نحوه مشارکت در این طرح اعلام شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه رازی ، دکتر علی اسحاقی با بیان این که بیماری کووید 19 از حدود دو سال پیش در نقاط مختلف جهان و به خصوص کشور ایران گسترش پیدا کرد و جان بسیاری از انسان ها را گرفت، اظهار کرد: از ابتدای گسترش این بیماری در ایران تاکنون هفت موج ابتلا به این بیماری رخ داده و به نقطه اوج رسید و سپس فروکش کرد و پیش بینی می‌شود این اتفاق باز هم تکرار شود.

نقش واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از بیماری

وی گفت: با توجه به نتایج تحقیقات انجام شده، واکسیناسیون می‌تواند نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از بیماری داشته و در این میان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان و حضور آن ها در مدرسه در کنار همدیگر می‌تواند بسیار مهم باشد.
اسحاقی به واکسنی که علیه این ویروس در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده، اشاره کرد و گفت: این موسسه با قریب به 100 سال تجربه و تخصص در تحقیق و تولید انواع واکسن ها و سرم های درمانی، افتخار دارد با تکیه بر دانش و تجارب تیم های زبده و متخصص شامل اعضای هیات علمی و دانشمندان موسسه، علاوه بر واکسن های سرخک-سرخجه-اوریون-دیفتری-کزاز و فلج اطفال، واکسن رازی کوو پارس را بر پایه دانش و تکنیک صددرصد ایرانی و با لحاظ تمام ضوابط و استانداردهای بین المللی و ملی اختراع و تولید کند.

اعلام نحوه مشارکت در کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ویژه کودکان و نوجوانان اعلام نحوه مشارکت در کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس ویژه کودکان و نوجوانان

رازی کووپارس ایمنی زایی و اثربخشی قابل قبولی دارد

رئیس موسسه رازی تصریح کرد: رازی کووپارس، یک واکسن پروتئین نوترکیب است که نتایج تحقیقات آن در بزرگسالان نشان داد واکسنی بی خطر بوده و ایمنی زایی و اثربخشی قابل قبولی دارد. همچنین بر اساس مستندات علمی تائید شده از سوی وزارت بهداشت، این واکسن از ایمن ترین و بی خطرترین واکسن های کووید 19 معرفی شده است.
به گفته اسحاقی، تزریق این واکسن برای کودکان و نوجوانان 5 تا 17 سال در قالب کارآزمایی شروع شده و با توجه به خصوصیات ویژه آن همچون: مقدار دُز پایین و استفاده از دُز داخل بینی بعد از دُزهای تزریقی، در مقایسه با سایر واکسن ها، می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانان باشد تا سلامت این افراد و خانواده آن ها و در نهایت جامعه را حفظ کند.
رئیس موسسه رازی، ضمن دعوت برای مشارکت در مطالعه بالینی واکسن رازی در کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: شرکت در این طرح، محققان موسسه را در مسیر اعتلای کشور یاری خواهد رساند.
برای هماهنگی جهت حضور در این طرح یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02634988525 و 02634988524 تماس گرفته و یا به آدرس وب سایت https://covpars3.rvsri.ac.ir مراجعه کنید. درصورت ارسال عدد یک به شماره پیامک 10001100077000 نیز کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای