آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30289

ورود دانش‌آموختگان کشاورزی به ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر حمایت از ورود نیروی‌های جوان به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: زمینه استقرار جوانان و دانش‌آموختگان کشاورزی در

ورود دانش‌آموختگان کشاورزی به ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر حمایت از ورود نیروی‌های جوان به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: زمینه استقرار جوانان و دانش‌آموختگان کشاورزی در قالب ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و واحدهای فناور فراهم شده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز شنبه در حاشیه نخستین همایش ملی کشاورزان جوان در جمع خبرنگاران افزود: ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان، هسته‌ای فناور و واحدهای فناور در پارک علم و فناوری و دهکده‌های فناوری و نوآوری مستقر می‌شوند.

ایجاد 8 دهکده فناوری و نوآوری در بخش کشاورزی

وی اظهار داشت: تاکنون هشت دهکده فناوری و نوآوری در بخش کشاورزی ایجاد شده و دو دهکده دیگر نیز تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شوند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی باید درصدد تربیت کشاورزان آینده باشیم.

امسال ۴۲ هنرستان بخش کشاورزی فعال شده است

وی با بیان این که امسال ۴۲ هنرستان بخش کشاورزی فعال شده است، گفت: بخشی از این هنرستان‌ها شبانه‌روزی و رایگان هستند.
خیام‌نکویی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد از نیروهای بخش کشاورزی از حداقل سواد برخوردارند و حتی ۳۴ درصد آنها از سواد ابتدایی هم برخوردار نیستند.

میانگین سنی بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز ۵۳ سال است

وی ادامه داد: میانگین سنی بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز ۵۳ سال است که نشان دهنده اهمیت جوانسازی در این بخش است.
معاون وزیر در سازمان تات، متناسب‌سازی رشته‌های دانشگاهی در حوزه کشاورزی را از دیگر اقدامات برای جوانسازی بخش کشاورزی نام برد و گفت: با همکاری وزارت علوم درصدد هستیم رشته‌های دانشگاهی در مقاطع تحصیلاتی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با نیازهای بخش کشاورزی تعیین و رشته‌های جدید ایجاد شود.
وی از فعال شدن دوره‌های کارورزی در بخش کشاورزی خبر داد و اذعان داشت: با همکاری وزارت علوم قرار شده دانشجویان رشته‌های کشاورزی قبل از فارغ‌التحصیلی، شش ماه دوره کارورزی در مقاطع لیسانس را سپری کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای