آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22313

پساب زالو؛ از مصرف در کشاورزی تا آبیاری گل ها

پساب ناشی از پرورش زالو به دلیل بالا بودن ارزش کودی برای مصارف کشاورزی و آبیاری گل‌ها قابل استفاده است.

پساب زالو؛ از مصرف در کشاورزی تا آبیاری گل ها
پساب ناشی از پرورش زالو به دلیل بالا بودن ارزش کودی برای مصارف کشاورزی و آبیاری گل‌ها قابل استفاده است.
اخبار سبز کشاورزی : سورگی مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال ۷۰۰ هزار لارو زالو در استان تولید شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵۰۰ هزار لارو زالو تولید شده است.
او افزود: پرورش زالو توانسته است زمینه اشتغال را برای ۲۰ هم استانی فراهم کند.
سورگی بیان کرد: هم اکنون یک مجموعه پرورش زالوی طبی به صورت صنعتی و دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان فعال است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموعه‌های پرورش زالو که به صورت سنتی و خانگی فعالیت دارند، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.
او با بیان اینکه پساب زالو از خراسان جنوبی به تمام استان‌های کشور ارسال می‌شود، اظهار کرد: زالو بیشتر به مصارف پزشکی برای زالو درمانی استفاده می شود و از زالو خشک شده برای تولید روغن پماد و خوراک طیور و آبزیان هم استفاده می‌شود.
سورگی ادامه داد: از پساب زالو که ارزش کودی آن ۵۰ برابر بیشتر از پساب ماهی است در حوزه کشاورزی و گل فروشی (آبیاری گل‌ها) استفاده می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: زالو در محیطی شرجی و کاملا بهداشتی (داخل آب) زندگی می‌کند و در داخل بستر‌های مخصوص اقدام به تخم گذاری می‌کند؛ زالو‌های پرورشی از خون بهداشتی (خون کشتارگاهی) و جلبک تغذیه می‌کنند.
به گفته او، علاقه‌مندان به پرورش زالو می‌توانند پس از دریافت پروانه تأسیس از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، گذراندن دوره‌های آموزشی و تهیه مکان مورد نظر و تکمیل تجهیزات مناسب، نسبت به تهیه مولد و یا لارو زالو اقدام کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای