آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23319

کاهش قیمت جهانی گندم

به دلیل تقویت ارزش دلار و افزایش امیدها برای پیشرفت در مذاکرات با هدف حفظ ادامه کریدور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، معاملات آتی گندم آمریکا در روز

کاهش قیمت جهانی گندم
به دلیل تقویت ارزش دلار و افزایش امیدها برای پیشرفت در مذاکرات با هدف حفظ ادامه کریدور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، معاملات آتی گندم آمریکا در روز جمعه کاهش یافت.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر به دلیل تقویت ارزش دلار و افزایش امیدها برای پیشرفت در مذاکرات با هدف حفظ ادامه کریدور صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، معاملات آتی گندم آمریکا در روز جمعه کاهش یافت.
قیمت ذرت و سویا تحت تأثیر تقاضای ضعیف و کاهش قیمت انرژی و بازارهای سهام، کاهش قیمت گندم را دنبال کرد.
قیمت گندم روز پنجشنبه پس از آن که سفیر روسیه در سازمان ملل در ژنو به رویترز گفت که مسکو ممکن است از تمدید قرارداد صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین امتناع کند، افزایش یافت. با این حال، پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی، امیدهایی برای پیشرفت در مذاکرات وجود داشت.
قیمت گندم هیئت تجارت شیکاگو با ۳۲ و نیم سنت کاهش به ۸.۵۹ دلار و سه چهارم سنت در هر بوشل رسید و هفته را با ۲.۳ درصد کاهش به پایان رساند، قیمت ذرت در بورس کالای شیکاگو برای تحویل در دسامبر با ۸ سنت کاهش به ۶.۸۹ دلار و سه چهارم سنت در هر بوشل رسید، در حالی که سویا برای تحویل در نوامبر با ۱۲ سنت کاهش به ۱۳.۸۳ دلار و سه چهارم سنت در هر بوشل رسید. اما هر دو قرارداد به صورت هفتگی با افزایش قیمت ذرت ۱ درصد و سویا ۱.۲ درصد افزایش یافتند.
تقاضای ضعیف صادراتی بر قیمت ذرت فشار وارد کرد، زیرا وزارت کشاورزی ایالات متحده در روز جمعه فروش خالص را تنها ۲۶۰۷۰۰ تن در هفته گذشته گزارش کرد که کمتر از انتظارات تجاری است.
به گفته تاجران، اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده مبنی بر فروش روزانه عظیم صادرات سویا در این هفته به مجموع ۱.۶۲۲ میلیون تن، عمدتاً به چین، بزرگترین واردکننده سویا، حمایت کمی از قراردادهای آتی ارائه کرد، زیرا این قراردادها اساساً فروش معمولی هستند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای