آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32854

کاهش ۱۹ درصدی واردات نهاده‌های دامی در ۱۴۰۱

بر اساس آمارهای اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، حجم واردات نهاده‌های دامی در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده

کاهش ۱۹ درصدی واردات نهاده‌های دامی در ۱۴۰۱
بر اساس آمارهای اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، حجم واردات نهاده‌های دامی در سال گذشته ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۴.۳ میلیون تن رسیده؛ اما ازنظر ارزش تغییر محسوسی نداشته است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ، حجم واردات نهاده‌های دامی به کشور در سال گذشته به ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تن رسیده که نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ درحالی‌که ارزش واردات این اقلام بالغ‌بر ۷ میلیارد دلار بوده و نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن تغییر محسوسی نشان نمی‌دهد.
در حقیقت، فارغ از تغییرات بنیادین در ترکیب واردات نهاده‌های دامی کشور که منجر به افزایش وزن ذرت و کاهش وزن ذرت در سبد وارداتی شده است؛ در حالی گذشته، تحت تأثیر تورم تحمیل شده از جنگ روسیه و اوکراین به بازار نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی، حجم واردات ایران در این حوزه با اختصاص اعتبار معادل سال ۱۴۰۰، بالغ‌بر ۱۹ درصد کمتر بوده است.
در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۳.۲ میلیارد دلار وارد کشور شده
بررسی واردات نهاده دامی به تفکیک اقلام بر اساس آمارهای اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، نشان می‌دهد: در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۳.۲ میلیارد دلار وارد کشور شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و ارزشی ۳ درصد کاهش داشته است.
همچنین در این بازه زمانی، بیش از ۲.۳ میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۹۰ میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۲۹ درصد و ازنظر ارزش یک درصدی کمتر از سال ۱۴۰۰ بوده است.
طبق آمارها، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱.۳ میلیون تن کنجاله سویا نیز به ارزش بیش از ۸۵۴ میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۴۳ درصد و ازنظر ارزش ۳۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش نشان می‌دهد.
همچنین در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون تن دانه سویا به ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد دلار وارد کشور شده که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ ازنظر وزن ۱۵ درصد و ازلحاظ ارزش ۳۶ درصد کمتر از واردات انجام شده در سال ۱۴۰۰ است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای