آخرین خبرها:
شناسه خبر: 33781

کدام یادگارهای کرونا ماندنی است؟

دانشمندان علوم رفتاری اظهار کردند: عاداتی که افراد در این همه‌گیری آموخته‌اند، از فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته تا ماندن در خانه در هنگام ناخوشی، دوام می‌یابند.

کدام یادگارهای کرونا ماندنی است؟
دانشمندان علوم رفتاری اظهار کردند: عاداتی که افراد در این همه‌گیری آموخته‌اند، از فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته تا ماندن در خانه در هنگام ناخوشی، دوام می‌یابند.
اخبار سبز کشاورزی به نقل از ویفروم، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند که بیماری کووید یک وضعیت اضطراری با نگرانی بین‌المللی محسوب نمی‌شود و این همزمان با راهبرد جدید این سازمان برای انتقال از واکنش اضطراری به مدیریت طولانی‌مدت بیماری کووید است.
کووید همچنان وضعیت همه‌گیر خواهد داشت و کشورها همچنان اختیاراتی در مورد برخورد با کووید به‌عنوان یک وضعیت اضطراری در قلمرو خود خواهند داشت. با این حال، برای جامعه جهانی بهداشت‌ عمومی، این مورد، رویدادی بسیار مهم است و دوره واکنش اضطراری را که از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شده بود، به پایان می‌رساند.
در عین حال، برای بخش زیادی از افراد این موضوع تازگی ندارد زیرا مدت زیادی است که دیگر آن را به‌عنوان وضعیت اضطراری نمی‌دانند. بر اساس این نظرسنجی، حتی یک سال پیش، از هر پنج بریتانیایی تنها دو نفر بسیار یا تا حدودی نگران کووید بودند.
مشخص شده است که برای اکثر افراد، این بیماری همه‌گیر به‌طور دائم رفتار و عادات را تغییر نداده یا یک عادی جدید ایجاد نکرده است. استفاده از ماسک صورت به‌طور مداوم در بریتانیا کاهش یافته است و ارقام ماه گذشته نشان می‌دهد که کمتر از یک نفر از هر ۶ بزرگسال اخیرا از ماسک صورت استفاده کرده و استفاده منظم احتمالا بسیار کمتر شده است.
فاصله‌گذاری اجتماعی مدت‌هاست که ناپدید شده است البته گروه اندکی از افراد به ویژه افراد آسیب‌پذیر همچنان این فاصله را رعایت می‌کنند.
البته همه‌گیری کووید به ما آموخت که چقدر مردم مایل به تغییر رفتار خود برای حفظ امنیت خود و دیگران بودند. اکثر مردم در اوج همه‌گیری از قوانین پیروی می‌کردند و مهم نبود که چقدر سخت است. کووید به ما یادآوری کرده است که ما انسان‌ها چقدر می‌توانیم انعطاف‌پذیر باشیم.
جای تعجب نیست که میزان رضایت و شادی از زندگی در طول قرنطینه در کمترین حد خود بود. همان‌طور که پایان مرحله اضطراری اعلام شده، یادآوری نزدیک به ۷ میلیون زندگی از دست رفته در اثر کووید از سال ۲۰۲۰ بسیار مهم است و البته، باید در نظر داشته باشیم که برای برخی، به ویژه آنهایی که از نظر بالینی آسیب‌پذیر هستند، وضعیت اضطراری هنوز تمام نشده و ممکن است هرگز تمام نشود.
در آینده باید از تاب‌آوری افراد به ایجاد تاب‌آوری در نهادها استفاده کرد. همه ما می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم تا از خود و اطرافیانمان در برابر کووید و سایر ویروس‌های تنفسی محافظت کنیم و مسئولیت پیشگیری از موارد اضطراری بهداشت عمومی باید مهم تلقی شود.
اقداماتی که اکنون دولت‌ها، کارفرمایان و مقامات بهداشتی می‌توانند انجام دهند، مقابله سیستماتیک با اطلاعات نادرست، بهبود تهویه در مدارس، محل‌های کار و سایر فضاهای داخلی عمومی و ایجاد بهبودهای طولانی‌مدت در مرخصی استعلاجی با حقوق است که همگی راه‌های خوبی برای شروع ساختن جوامع انعطاف‌پذیرتر برای آمادگی در همه‌گیری بعدی هستند. این بیماری همه‌گیر همچنین بر پیوستگی سلامت جهانی و نیاز به همکاری بین‌المللی برای رسیدگی به بحران‌های بهداشتی تاکید کرد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای