آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16036

کشاورزی با جلیقه ضد گلوله

 کشاورزان اوکراینی برای انجام کشت بهاره با کلاهخود و جلیقه‌های ضد گلوله به مزارع می‌روند؛ چراکه اشغالگران روسی ممکن است در همان نزدیکی‌ها باشند.

کشاورزی با جلیقه ضد گلوله
کشاورزان اوکراینی برای انجام کشت بهاره با کلاهخود و جلیقه‌های ضد گلوله به مزارع می‌روند؛ چراکه اشغالگران روسی ممکن است در همان نزدیکی‌ها باشند.
به گزارش مزرعه سبز ، کشاورزان منطقه‌ای در جنوب شرقی اوکراین، همان‌جایی که درگیری‌ها در اوج است، با به خطر انداختن زندگی خود چند کیلومتر دورتر از صحنه‌های جنگ سوار بر تراکتور به مزارع خود رهسپار می‌شوند.
قبل از آغاز عملیات ابتدا با مین‌روبی و خارج کردن سایر مواد منفجره از ارضی قدم به مزارع می‌گذارند. کشاورزان می‌گویند: «قبل از هر اقدامی باید از جان خود مراقبت کنیم؛ به همین خاطر با کلاهخود و جلیقه ضد گلوله عازم مزارع می‌شویم».
در هشتم آوریل اعلام شد که در 22 منطقه از 24 منطقه کشت آفتابگردان آن کشور عملیات کشت این محصول آغاز خواهد شد و علی‌رغم تمام عملیات جنگی، دولت امیدوار است که کشاورزان بتوانند شش میلیون هکتار که معادل 80 درصد از اراضی قابل کشت است محصول بکارند.

کشاورزی با جلیقه ضد گلوله کشاورزی با جلیقه ضد گلوله

در برخی از مناطق جنوب شرقی اوکراین کشاورزان فقط ساعتی برای تکمیل کشت بهاره به کمک یکدیگر می‌آیند و این کار را انجام می‌دهند.
در حدود نیمی از اراضی اوکراین بیش از 116 هزار مایل نیاز به پاکسازی از ادوات جنگی به‌ویژه مین‌های کاشته شده دارند. این عملیات مین‌روبی در شرق و غرب پایتخت و شهرهای خارکیف، چرنهیف و سومی باید انجام شود.
آنها روزانه بین ده تا شش هزار مین انفجاری پیدا می‌کنند، با این حال در تلاش هسنتد که برای سال‌جاری بتوانند عملیات کشت را انجام دهند.
وزارت کشاورزی اوکراین اعلام کرد که حدود دو میلیون هکتار قبل از هجوم روسیه به آن کشور، بذرکاری انجام شده و کشاورزان اوکراین مصمم هستند که علی‌رغم تمامی چالش‌ها و مشکلات به وجود آمده، به عملیات کشت ادامه دهند.
وزارت کشاورزی کشور اوکراین انتظار دارد که حداقل 70 درصد اراضی قابل کشت در سال‌جاری به زیرکشت برود و برای دست یابی به این مهم مجتمع‌هایی از کشاورزان به یاری یکدیگر رفته و در عملیات کشت کمک می‌کنند.

منبع: https://b2n.ir/u0209 2

مهدی رجول دزفولی

دیدگاه تان را بنویسید

  • کیانوش پاسخ به نظر

    مردم و دولتی که با هم تصمیم و اجرا می کنن سزاوار احترامند.

    • مزرعه سبز

      کیانوش عزیز
      سلام
      لطفا در رابطه با اظهار نظری که به نظر ما هم جامع است تحلیلی بنویسید.
      با تشکر از فرصتی که برای مطالعه و اظهار نظر اختصاص داده اید
      خواهشمند است در این زمینه با نظر و تجربیات خود مقاله، گزارش و تحلیلی بنویسید تا در این خبرگزاری منعکس شود.

چندرسانه‌ای