آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20941

خشکسالی و سیل بلای جان کشاورزی خراسان رضوی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری پدیده خشکسالی هشت هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان رضوی

خشکسالی و سیل بلای جان کشاورزی خراسان رضوی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری پدیده خشکسالی هشت هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خراسان رضوی خسارت وارد کرده است.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر، جعفر حاجی مجتهد اظهار کرد: خشکسالی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به کشاورزی خراسان رضوی خسارت زد این میزان خسارت تا کنون برآورد قطعی و ثبت شده که بیشترین میزان آن در بخش باغی و زراعی بوده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: علاوه بر خشکسالی، امسال سیل نیز خسارات هنگفتی را به بخش کشاورزی استان وارد کرد به طوری که تا کنون گزارش‌های جمع بندی شده نشان از ۳۳۳ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی استان شامل محصولات باغی، زراعی، دام و ماشین آلات کشاورزی است.
وی اظهار کرد: تا ۲۵ مرداد جاری تعداد بیمه نامه‌های صادر شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ۱۱۱ هزار بیمه‌نامه در بخش‌های مختلف بوده که ۵۰ درصد آن در بخش گلخانه‌ای، محصولات باغی، زراعی و منابع طبیعی استان است.
حاجی مجتهد افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون میزان غرامت پرداخت شده به کشاورزان استان ۲۱.۵ میلیارد تومان به بیش از چهار هزار بیمه شده بخش کشاورزی است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای