آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28311

کمتر از ۱۰ درصد باغات گلستان بیمه هستند

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد باغات گلستان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند. به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار؛

کمتر از ۱۰ درصد باغات گلستان بیمه هستند
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد باغات گلستان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ امیر محتشم امیری اظهار کرد: کاهش بیش از ۱۰ درجه ای دما به باغ مرکبات استان خسارتی معادل ۲۰ تا ۳۰ درصدی وارد کرد.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان افزود: آن دسته از باغدارانی که محصول خود را بیمه کردند با مراجعه به بانک کشاورزی نسبت به دریافت خسارت پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه بیمه پس از ارزیابی خسارت مرکبات، آن را پرداخت می کند، اضافه کرد: پرداخت غرامت به تعرفه ای که کشاورزان انتخاب می کنند، بستگی دارد چراکه ما بیمه هایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان غرامت داریم اما کشاورزان معمولا به دلیل کمبود نقدینگی رقم های کمتر بیمه ای را انتخاب می کنند.
محتشم امیری ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد باغات گلستان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند هرچند که برای توسعه بیمه کشاورزی از طریق برگزاری کلاس ترویجی، استفاده از کشاورزان پیشرو بهره بردیم اما هنوز رغبت زارعان برای استفاده از بیمه کم است.
به گفته او، در برخی تعرفه های پوشش بیمه با پرداخت پنج میلیون و ۲۰۰ تومان به ازای هر هکتار در صورت بروز خسارت به ازای هر هکتار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سارت پرداخت می شود.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گلستان پرداخت خسارت در سال زراعی گذشته را ۱۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۸۰ میلیارد تومان مربوط به بخش زراعت بوده است.
وی پرداخت غرامت در بخش طیور را هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و بخش آبزیان را دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حوزه دام و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غرامت مربوط به بخش باغی بوده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای