آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16997

کمپین نخریدن مرغ و تخم‌ مرغ محکوم به شکست است

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان این‌که کمپین نخریدن مرغ و تخم‌مرغ محکوم به شکست است، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده ما کیلویی 44هزار تومان است

کمپین نخریدن مرغ و تخم‌ مرغ محکوم به شکست است
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان این‌که کمپین نخریدن مرغ و تخم‌ مرغ محکوم به شکست است، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده ما کیلویی 44هزار تومان است، ولی طبق دستور مسئولان باید بر اساس کیلویی 35هزار و 500تومان بفروشیم، ولی در بازار همین قیمت نیز مشتری ندارد و در بازار کیلویی 28هزار تومان محصول را می خرند.
ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: فعلاً مرغداران در هر کیلو (28هزار تومان بازار) تقریباً کیلویی 14 تا 15هزار تومان ضرر می‌کنند و مسئولان قول دادند مدتی دیگر قیمت جدید اعلام کنند تا بخشی از زیان ما جبران شود.
نبی‌پور افزود: پیش از این و در جلسه قبل قیمت تخم‌مرغ توسط مسئولان شانه‌ای 98هزار و 600تومان اعلام شد که در ادامه نظرشان عوض شد و شانه‌ای 76هزار تومان را برای مصرف‌کننده اعلام کردند و ما نیز با این قیمت در حال ضرر دادن هستیم.
وی اظهار داشت: کمپین نخریدن مرغ و تخم‌مرغ به ضرر مرغدار تمام نمی‌شود و مدتی دیگر که مرغداران مرغ خود را راهی کشتارگاه کردند، مردم به سبب کمبود در بازار باید کالاهای مذکور را بسیار گران‌تر تهیه کنند.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر گران‌فروشی نداریم و قیمت نهاده‌ذرت 11هزار و 300 و سویا 16هزار و 300تومان شده که این امر سبب گران‌شدن هزینه تمام شده تولید می‌شود.
وی در پاسخ به این‌که سقف تسهیلات 200میلیون تومانی دولت چه کمکی به مرغداران می‌کند، گفت: 200میلیون تومان با قیمت فعلی ذرت و سویا به هیج وجه کاربرد ندارد و 200میلیون تومان پول نهاده یک روز مرغداری 10هزار قطعه‌ای است.
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران افزود: رقم تسهیلات مذکور به درد یک مرغداری دوهزار تایی هم نمی‌خورد، چه برسد به مرغداری‌های بزرگ و با چند برابر شدن قیمت نهاده‌ها بسیاری از مرغداران برای تأمین نقدینگی دچار مشکل شده‌اند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای