آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30253

کنفرانس اقتصاد آب، متناسب با چالش‌های آبی کشور

سومین کنفرانس اقتصاد آب، دوم الی چهارم اسفندماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و طی این کنفرانس مسائل مهمی از جمله توجه به موضوع آب در برنامه هفتم توسعه

کنفرانس اقتصاد آب، متناسب با چالش‌های آبی کشور
سومین کنفرانس اقتصاد آب، دوم الی چهارم اسفندماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و طی این کنفرانس مسائل مهمی از جمله توجه به موضوع آب در برنامه هفتم توسعه و موضوعاتی مانند بازتخصیص آب و آب مجازی و دیگر مسائل مربوط به حکمرانی آب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | کیومرث حیدری، دبیر علمی سومین کنفرانس اقتصاد آب گفت: در این دوره از کنفرانس تلاش شد تا دامنه صاحب‌نظران را در کمیته علمی گسترش داده و به‌دلیل برگزاری کمیته‌های فنی در فضای مجازی، از دیدگاه‌های اساتید و صاحب‌نظران در دانشگاه‌های سراسر کشور استفاده شد.
وی افزود: یکی از مأموریت‌های ما این است که این کنفرانس در جریان‌سازی و تولید محتوا برای کنفرانس‌های بعدی بتواند موثر باشد.
حیدری توضیح داد: از جمله موضوعاتی که اهمیت دارد این است که اگر سرمایه‌گذاری در تولید دانش انجام نشود، انتظار برداشت بیهوده خواهد بود؛ بنابراین سعی کردیم با کانون‌هایی مانند پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها که می‌توانند در این امر موثر باشند، ارتباطات موثر داشته باشیم و با آنها هم‎فکری کنیم.
همچنین یکی از موضوعات مهم برای ما این بود که دو کنفرانس قبلی چه اندازه توانسته متناسب با اهدافی که برای آنها در نظر گرفته شده است، موثر باشد.

کنفرانس اقتصاد آب، متناسب با چالش‌های آبی کشور کنفرانس اقتصاد آب، متناسب با چالش‌های آبی کشور

ارسال 120 مقاله به دبیرخانه

دبیر علمی سومین کنفرانس اقتصاد آب گفت: حدود 120 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد و پس از داوری 24 مقاله در سه نشست مجزا ارائه گردید و 44 مقاله نیز به‌صورت پوستر پذیرفته شد.

3 محور اصلی کنفرانس

حیدری اضافه کرد: با توجه به اینکه انتظار می‌رود نتایج این کنفرانس برای سیاست‌گذاری‌ها استفاده شود، به‌خصوص با تاکید بر آسیب‌شناسی‌های انجام شده، در این دوره اصلاح و تغییراتی در معماری کنفرانس ایجاد و سه نشست تخصصی متناسب با سه مسئله اصلی کشور در بخش آب برای این کنفرانس طراحی شده است که عبارتند از: تخصیص و بازتخصیص؛ آب در برنامه هفتم توسعه؛ و کسب و کارهای بخش آب با تاکید بر سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت بخش خصوصی که صاحب‌نظران این حوزه‌ها دیدگاه‌های خود را عرضه می‌کنند و ستاد اجرایی همایش نیز سعی می‌کند نتایج را به مراجع تصمیم‌گیری انتقال دهد.
وی افزود: همچنین برای ارائه مقالات نیز سه نشست تحت عنوان آب، اقتصاد کلان و حکمرانی؛ ارزش‌گذاری اقتصادی آب؛ و جنبه‌های اجتماعی و زیست محیطی تخصیص آب، پیش‌بینی شده است. همچنین در روزهای برگزاری کنفرانس کارگاه‌های مختلف آموزشی نیز برگزار می‌شود.

برگزاری هشت نشست تا کنفرانس بعدی

دبیر علمی سومین کنفرانس اقتصاد آب توضیح داد: ایرادی مهمی که سعی کردیم راه حلی برای آن در دبیرخانه کنفرانس داشته باشیم، این بود که در چنین کنفرانس‌هایی، از یک کنفرانس تا کنفرانس بعدی، ممکن است موضوعات به فراموشی سپرده شود؛ به همین دلیل سعی شده موضوع به‌صورت مستمر دنبال گردد و به همین خاطر 8 نشست فصلی را طی دو سال آینده تا زمان برگزاری چهارمین کنفرانس اقتصاد آب برگزار خواهیم کرد تا در این نشست‌ها جریان‌سازی و هیجان علمی- پژوهشی و انگیزه‌های ادامه کار حفظ و تقویت شود که آخرین نشست آن به چهارمین دوره کنفرانس متصل خواهد شد.
حیدری همچنین اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده، کنفرانس اقتصاد آب در پایگاه اسنادی علوم و پایش علم و فناوری ثبت نهایی شده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای