آخرین خبرها:
شناسه خبر: 24795

کوتاه کردن دست جنگل‌خواران از جنگل‌های گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: با ورود دستگاه قضا و رای دادگاه‌های استان گلستان، دست زمین خواران از جنگل‌های هیرکانی استان کوتاه شده

کوتاه کردن دست جنگل‌خواران از جنگل‌های گلستان

۲۳ هکتار از جنگل‌های هیرکانی به منابع طبیعی بازگردانده شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: با ورود دستگاه قضا و رای دادگاه‌های استان گلستان، دست زمین خواران از جنگل‌های هیرکانی استان کوتاه شده و نزدیک به ۲۳ هکتار از این جنگل‌ها در سال‌جاری به منابع طبیعی بازگردانده شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ب ه نقل از فارس ؛ حیدر آسیابی با اعلام این خبر که با آرای دادگاه‌های استان گلستان حدود ۲۳ هکتار از جنگل‌های هیرکانی استان به منابع طبیعی بازگردانده شد، اظهارکرد: رای خلع ید این زمین‌های جنگلی در سال جاری در ۷۱ فقره پرونده در دادگاه های شهرهای «کلاله، مینودشت، گالیکش، آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول، گرگان، مراوه تپه و بندرگز» صادر شده و موجب کوتاه شدن دست زمین خواران از جنگلهای هیرکانی در استان شده است.
وی افزود: کارشناسان منابع طبیعی، ارزش این عرصه ها را بیش از ۵۲ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: همچنین امسال حدود ۳۲۰ هکتار از مراتع استان به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شده است.
آسیابی درباره حدنگاری اراضی ملی نیز گفت: با همت شبانه روزی دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک کار حدنگاری یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته به پایان رسیده و این اراضی سند دار شدند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین تصریح کرد: با سنددار شدن این عرصه ها تجاوز و دست اندازی به منابع طبیعی به حداقل می‌رسد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای