آخرین خبرها:
شناسه خبر: 18048

کیفیت تولیدات کشور را به سطح استاندارد جهانی برسانیم

علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم چهاردهمین همایش بین‌المللی گروه آدینه گفت: خواسته من این است که کیفیت تولیدات ایرانی

کیفیت تولیدات کشور را به سطح استاندارد جهانی برسانیم
اخبار سبز کشاورزی : علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم چهاردهمین همایش بین‌المللی گروه آدینه گفت: خواسته من این است که کیفیت تولیدات ایرانی همه در سطح بین‌المللی باشند و تمام استانداردهای تولید در سطح جهانی رعایت شود.
وی تصریح کرد: باید همه استانداردهای کشور در تولید یک محصول رعایت شود و اگر این استانداردها از سوی یک تولیدکننده رعایت نشود باید آن تولیدکننده حذف شود؛ چراکه در غیر این صورت این خودمان هستیم که حذف خواهیم شد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی که به‌عنوان یکی دیگر از سخنرانان افتتاحیه همایش گروه آدینه سخن می‌گفت، عنوان کرد: گاهی متوجه کردن یک مسئول به اهمیت امنیت غذایی کار دشواری است و زمان و هزینه زیادی را می‌طلبد؛ چراکه مسئولان سختی‌های تولید را در مقابل آسانی واردات قرار می‌دهند و راه واردات را انتخاب می‌کنند.
وی در این باره توضیح داد: فرهنگ ایرانی و ایرانیان به تجارت توجه بیشتری دارد تا به تولید، از این بابت توصیه به مسئولان کشور برای ترجیح دادن تولید به واردات بسیار سخت است؛ چراکه در محاسبات برخی مسئولان واردات کم هزینه‌تر از تولید و انتخاب واردات از این بابت مناسب‌تر است.
مهندس مهاجر به سابقه تقسیم اراضی در ایران اشاره کرد و گفت: این تقسیم که در پوشش و به بهانه اجرای عدالت میان مالکان انجام گرفت از سوی آمریکایی‌ها توصیه و هدایت شد.
وی با بیان اینکه در همان زمان که زمین‌ها میان کشاورزان ایرانی تقسیم می‌شد در ایالات متحده زمین‌های پهناور 5 تا 10 هزار هکتاری وجود داشت، گفت: هم اکنون نیز این زمین‌ها وجود دارد و بر روی آن کشاورزی انجام می‌گیرد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به داستان حضرت یوسف (ع) در قران کریم گفت: از این داستان این گونه برداشت می‌شود که برای عبور از قحطی باید گندم کاشت و آن را ذخیره کرد.
او به وابستگی شوروی سابق به گندم آمریکا اشاره کرد و گفت: پس از فروپاشی شوروی سابق نخستین اقدام جمهوری فدراسیون روسیه ایجاد استقلال در حوزه گندم و غلات بود که اکنون این هدف حاصل شده است.
مهاجر این نمونه را مایه عبرت دانست و تصریح کرد: اکنون هیچ یک از مسئولان کشور در این مورد که لازم است غذای کشور در داخل تهیه و تامین شود تردید نمی کنند.
وی تحریم‌های ظالمانه، پاندمی کرونا و جنگ روسیه و اوکراین را عواملی دانست که موجب شده تا امنیت غذایی و ایجاد آن از اهمیت بیشتری در میان ایرانیان و مسئولان کشور برخوردار شود.
ایشان با ذکر خاطره‌ای از خرید غلات و روغن گفت: در عرض 48 ساعت وعده فروش یک میلیون تن گندم به 38 هزار تن و وعده فروش 50 هزار تن روغن به 5 هزار تن کاهش یافت و طرف خارجی اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت غذایی شهروندان خود را به مخاطره بیندازد.
مهاجر افزود: این نمونه نشان می‌دهد که در شرایط سخت هیچ کس به ما غذا نمی دهد و ما باید خودمان به فکر خودمان باشیم.
مهاجر به موضوع گران شدن محصولات و تورم قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تا پیش از تورم قیمت‌ها هزینه یک کشتی غلات 200 میلیارد تومان بود که اکنون این رقم به یک‌هزار میلیارد توان و بیشتر افزایش پیدا کرده است.
وی بر حمایت بخش خصوصی از سوی دولت تاکید کرد و گفت: دولت اصرار دارد که درباره تامین نقدینگی از تولید کننده حمایت کند. در این باره دولت با فراخواندن بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها به حمایت از تولید و تولیدکننده همت گماشته و به این کار ادامه می‌دهد.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر جایگاه رفیع و عالی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی تاکید کرد و در پایان گفت: کار بزرگ بدون قلب و مغز بزرگ قابل انجام نیست و کسانی که هم اکنون در امر تولید فعال هستند دارای قلب و مغز بزرگ هستند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای