آخرین خبرها:
شناسه خبر: 30880

آمادگی برای گسترش روابط جمهوری باشقیرستان با ایران

واندوی نظروف، نخست وزیر باشقیرستان در همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه و جمهوری اسلامی ایران که 22 اسفندماه 1401 با

آمادگی برای گسترش روابط جمهوری باشقیرستان با ایران
واندوی نظروف، نخست وزیر باشقیرستان در همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه و جمهوری اسلامی ایران که 22 اسفندماه 1401 با حضور مقامات دولتی و بخش خصوصی دو کشور در تهران برگزار شد گفت: برای ما افتخار است که معرفی جمهوری باشقیرستان را در ایران انجام دهیم. وی گفت: در این دیدارها بیش از 100 جلسه کاری با طرف‌های ایرانی داشته‌ایم.
اخبار سبز کشاورزی ؛ حسین کاظمی | وی افزود: این ایالت با 143000 کیلومتر مربع وسعت، با 12 کشور همسایگی دارد و در تقاطع بین اروپا و آسیا قرار گرفته است.
نخست وزیر جمهوری باشقیرستان همچنین با اشاره به برخی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری مابین دو کشور گفت: با توسعه حمل و نقل دریایی می‌تواند ارتباطات بسیار خوبی با کشورهای خاورمیانه و خاور دور از طریق ایران شکل بگیرد که منافع ان به همه کشورها خواهد رسید.
وی به برخی توانمندی‌های باشقیرستان اشاره کرد و گفت: باشقیرستان در بسیاری از زمینه‎ها دارای توانمندی‌های قابل توجه است؛ ازجمله سومین منطقه روسیه از نظر تولید اتومبیل، بنزین و کائوچوست. وی همچنین به برخی دیگر از توانمندی‌های این ایالات اشاره کرد و گفت: میدان‌های نفتی، صنایع و ماشین آلات هواپیمایی و بالگردی، خودرو، انواع اتوبوس‌های برقی و… تولید 4 الی 5 میلیون تن غلات، وجود مراکز مهم نوآوری روسیه در این ایالات، توانمندی‌هایی در زمینه ساخت پهپاد و خودروهای بدون سرنشین، امکانات گردشگری حلال، ژئوپارک‌ها، منابع آب درمانی، مبادله سفرای توریستی بین دو کشور و تورهای آشنایی طرفین، شرایط ویژه تسهیلات مالیاتی و حمل و نقل کالا، مراکز علمی و فناوری و همکاری در زمینه‌های هنری، فرهنگی، سینمایی و… از جمله زمینه های همکاری دو کشور است.
نخست وزیر باشقیرستان همچنین بر برخی نیازمندی‌های این کشور نیز اشاره کرد که تجار ایرانی می‌توانند برای صادرات آن به باشقیرستان اقدام نمایند و در این زمینه به مواردی مانند ظرفیت‌های گردشگری ایران صادرات محصولات کشاورزی و غذایی و به خصوص در فصول سرد سال، سنگ‌های زینتی و قیمتی و دیگر توانمندی‌های شرکت‌ها و تجار ایرانی برای همکاری با شقیرستان.
رستم ژیگانشین، رایزن بازرگانی سفارت فدراسیون روسیه در ایران: رشد 30درصدی تجارت ایران و روسیه در سال 2022
رستم ژیگانشین، رایزن بازرگانی سفارت فدراسیون روسیه در ایران نیز در همایش معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی جمهوری باشقیرستان روسیه و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: روابط ایران و روسیه با گام‌های بسیار سریع در حال طی کردن روند افزایشی است و در سال 2022 رشد 30 درصدی را تجربه کرده است.
وی گفت: در یکی دو سال اخیر هیات‌های سیاسی و تجاری زیادی در دو کشور ایران و روسیه سفرهایی جهت تقویت ارتباطات سیاسی و تجاری انجام داده‌اند که نشان از عزم دو کشور برای توسعه همکاری‌ها دارد.
رایزن بازرگانی سفارت فدراسیون روسیه در ایران توضیح داد: باشقیرستان یکی از پرجمعیت‌ترین بخش‌های روسیه است و چهار میلیون نفر جمعیت با ادیان و فرهنگ مختلف در آن زندگی می‌کنند. این ایالت یکی از 10 اقتصاد برتر منطقه است و در زمینه‌های کشاورزی، ساختمان، نفت، گاز و… دارای توانمندی‌های قابل توجهی است و می‌تواند در زمینه صادرات و واردات گزینه مناسبی برای ایرانی‌ها باشد.
رستم ژیگانشین گفت: چنین دیدارهایی این ارمغان را برای ما دارد که ایران و باشقیرستان می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.
دیدگاه تان را بنویسید

  • خیامی پاسخ به نظر

    در یک دوران طلایی با آلمان، فرانسه و کشورهای پیشرفته دنیا، ارتباط تجاری و توسعه اقتصادی را دنبال می‌کردیم و در این دوران … با باشقیرستان !! (حتی اسمش هم عجیب و غریب است).

چندرسانه‌ای