آخرین خبرها:
شناسه خبر: 15720

تب گوجه فرنگی همچنان بالاست

در حالی که گفته می‌شد با افزایش عرضه، قیمت گوجه فرنگی متعادل شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت این صیفی همچنان بین ١۵ تا ٢٠ هزار تومان است.

تب گوجه فرنگی همچنان بالاست

صادرات بی رویه علت گرانی گوجه فرنگی

در حالی که گفته می‌شد با افزایش عرضه، قیمت گوجه فرنگی متعادل شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت این صیفی همچنان بین ١۵ تا ٢٠ هزار تومان است.
به گزارش مزرعه سبز ، در حالی که گفته می‌شد با افزایش عرضه، قیمت گوجه فرنگی معتدل شده، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت این صیفی همچنان بین ١۵ تا ٢٠ هزار تومان در نوسان است.
بر این اساس در روزهای گذشته، قیمت گوجه فرنگی به ۲۵ هزار تومان، سیب زمینی به ۱۶ هزار تومان و پیاز به ۲۰ هزار تومان رسیده بود که رئیس اتحادیه بارفروشان درباره دلیل این امر گفته بود: دلیل این اتفاق مشکلاتی است که برای کامیون داران به وجود آمده است به طوری که از ۱۰۰ درصد باری که باید وارد میدان مرکزی تهران می‌شد حدود ۱۰ درصد آن آمده است.

افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار

هزینه حمل ۱۰ درصد افزایش یافت

چند روز بعد از این اتفاق، دارایی نژاد با بیان اینکه به دنبال توافق با کامیون داران و همکاری این صنف محموله جدید صیفی‌جات وارد میدان مرکزی میوه و تره بار تهران شد، گفت: با توافقات انجام شده هزینه حمل ۱۰ درصد افزایش یافت و با ورود بار به تهران قیمت‌ها شکست.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوجه فرنگی روی نرخ سایر صیفی‌جات نیز تأثیر چشمگیری گذاشته بود، افزود: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی که به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده بود به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان کاهش یافت و قیمت پیاز به کیلویی ۵ هزار تومان و سیب زمینی کهنه به ۶ تا ۸ هزار تومان و سیب زمینی نو به ۹ تا ۱۱ هزار تومان رسید.
دارایی نژاد تاکید کرد: علاوه بر تهران، بارگیری و حمل صیفی‌جات به سایر استان‌های کشور از جمله اصفهان، شیراز، قم و … نیز انجام شده و قیمت‌ها در همه جا شکسته شد.

از فردا شاهد افت قیمت‌ها خواهیم بود

وی اضافه کرد: از فردا مجدداً شاهد افت قیمت‌ها خواهیم بود و قیمت گوجه فرنگی حدود ۲ هزار تومان دیگر نیز کاهش می‌یابد و قطعاً قیمت آن تا کیلویی ۹ هزار تومان هم می‌رسد چرا که امسال ۲ تا ۳ برابر سال گذشته گوجه فرنگی در کشور کشت شده است.
با این حال نه تنها قیمت گوجه فرنگی به ٩ هزار تومان نرسید بلکه بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در مغازه‌های سطح شهر بین ١٨ هزار و ۵٠٠ تومان تا ٢٠ هزار تومان است همچنین وانتی‌ها هر کیلوگرم گوجه فرنگی را بین ١۵ تا ١۶ هزار تومان عرضه می‌کنند.

روزانه ۶۰ کامیون گوجه از میناب صادر می‌شود

اخیراً مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگویی با بیان اینکه روزانه ۶۰ کامیون گوجه از میناب، به عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه، عمان، قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، گفته است: صادرات گوجه فرنگی از ایران به سوریه هزینه‌بر است از این‌رو گوجه به عراق صادر و از آنجا به سوریه می‌رود. لازم است این هشدار را بدهم که اگر تقاضای سوریه برای این محصول افزایش پیدا کند میزان بار صادراتی روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ کامیون گوجه از کشور خارج می‌شود.

گوجه فرنگی لب مرز کیلویی ۱۷ هزار تومان بفروش می‌رسد

دارایی نژاد ادامه داد: گوجه فرنگی لب مرز کیلویی ۱۷ هزار تومان بفروش می‌رسد. کشاورزان در سال گذشته متحمل ضررهای زیادی شدند از این‌رو این حق آنهاست که امسال با افزایش صادرات سود قابل توجهی نصیب آنها شود اما باید صادرات به‌گونه‌ای مدیریت شود که نظم و تعادل بازار داخلی از بین نرود.
این مقام صنفی افزود: اگر روزانه ۱۰۰ کامیون گوجه صادر می‌شود حداقل ۲۰۰ کامیون باید برای عرضه در بازار داخلی تخصیص داده شود. من از کشاورزان تقاضا می‌کنم که تا ۱۰ روز آینده میزان صادرات را متعادل و با مردم همراهی کنند تا گوجه اسلام آباد جیرفت برداشت و در بازار عرضه شود با برداشت این گوجه اگر روزانه ۵۰۰ کامیون هم صادر کنیم بازار داخلی با چالش قیمتی مواجه نخواهد شد./مهر
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای