آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28266

گوسفندهای وحشی اروپا

افزون‌بر دو دهه پیش، گوسفند موفلون (mouflon) اروپایی در جزایر کورسیکا، ساردینا و قبرس مشاهده شد و به‌عنوان گونه‌ای مستقل از انواع گوسفندهای وحشی اروپا شناسایی شد؛ درحالی‌که در تحقیقات اخیر معلوم گردیده که از اواخر دوره زمین‌شناسی پلیستوسن هیچ نوع گوسفند وحشی مستقلی در اروپا وجود نداشته است.

گوسفندهای وحشی اروپا

اخبار سبز کشاورزی؛ آنچه اکنون به‌عنوان گوسفند وحشی اروپا و با نام «موفلون» شناخته می‌شود، در واقع نوعی از گوسفند مهاجر از حاشیه حوزه‌‌‌های جغرافیایی دریای خزر، نظیر ایران، آذربایجان و ارمنستان است که نسل آنها اکنون در این مناطق منقرض گردید.

بیشتر بخوانید: گوسفندها چه می‌خورند؟

براساس برخی از منابع موجود، این گوسفندها بقایا و بازمانده‌های گوسفندهایی هستند که از هزاران سال قبل در آسیای صغیر، حاشیه‌های خلیج فارس و نواحی شرقی ایران زندگی می‌کردند.

اولین حضور این گوسفندها در اروپا به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد که فردی به نام کنت شافگوتس (schfgots) این گوسفندهای آسیایی را در محل زندگی خود در شرق اروپا به حال خود در طبیعت رها کرد که هدف اولیه ایجاد یک شکارگاه بود.

در حال حاضر جمعیت این گوسفندها در مناطقی از لهستان به 30 تا 35 رأس می‌رسد؛ اگرچه زمانی به پانصد رأس نیز می رسید

اظهارنظرها درمورد گوسفندان وحشی در اروپا بسیار متفاوت است در 50 سال اخیر تعداد آن ها بسیار کاهش یافته و در نقاط مختلف اروپا و اکثر در مناطق شرقی آن مشاهده می‌شوند؛ اما گفته می شود که در کوه های ایتالیا نیز به عنوان یک حیوان مورد شکار وجود دارد که همین امر به کاهش جمعیت آن منجر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای