آخرین خبرها:
شناسه خبر: 22390

گیاهان دارویی استان اصفهان فراوری نمی‌شود

غفلت از ارزآوری طلای سبز در استان اصفهان دادار، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از ظرفیت های مهم و ارزآور در صنعت کشاورزی کشور و به

گیاهان دارویی استان اصفهان فراوری نمی‌شود

غفلت از ارزآوری طلای سبز در استان اصفهان

دادار، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از ظرفیت های مهم و ارزآور در صنعت کشاورزی کشور و به ویژه اصفهان گیاهان دارویی است اما هنوز زیرساختهای تخصصی در این زمینه نداریم.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار، محسن دادار در حاشیه سفر به کاشان با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان اصفهان در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری و غیره اظهار داشت: در صنعت کشاورزی نیز استان اصفهان در حوزه های مختلف آن جز سرآمدهای کشور است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه تولید محصولات دامی جز سه استان برتر کشور است، ابراز داشت: این محصولات در بخش های مختلفی مثل شیر، گوشت قرمز، بوقلمون و شترمرغ و همچنین مرغ و تخم مرغ است.

گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان گنجینه ای رها شده گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان گنجینه ای رها شده

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برای ماندگاری ظرفیت های بالای کشاورزی و دامپروری استان اصفهان باید نیروی انسانی متخصص تربیت شود، تصریح کرد: مرکزهای تحقیقاتی و آموزشی یکی از وظائفی که دارد در همین موضوع است.

زنگ خطر سنِ کشاورزی در ایران

وی با اشاره به اینکه میانگین سن کشاورزی در حال حاضر در کشور ۵۵ سال است، خاطرنشان کرد: این یک زنگ خطر برای کشور است چراکه تامین امنیت غذایی کشور احتیاج به نیروی انسانی جوان و پرانرژی دارد تا در کنار تجارب بزرگان در این حوزه بتوانند فعالیت کنند.
دادار با اشاره به لزوم جوان سازی جمعیت و فعالان در صنعت کشاورزی و دامپروری گفت: تربیت نیروهای تحصیلکرده و متخصص در این حوزه با هنرستان های تخصصی کشاورزی میسر می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم و ارزآور در صنعت کشاورزی گیاهان دارویی است، گفت:یکی از رشته‌های پایه گذاری شده در هنرستان کشاورزی کاشان، گیاهان دارویی است چراکه منطقه کاشان سرشار از این نوع گیاهان است که توانسته است درآمد خوبی هم برای منطقه داشته باشد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: البته زیرساختهای لزم برای فراوری این گیاهان به شکلهای دیگر باید در منطقه و استان فراهم شود تا شاهد ارزش افزوده صادرات در این زمینه نیز باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای