آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26332

یزد سرآمد تولید ماهی تیلاپیا در کشور

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه شیلات در امنیت غذایی کشور با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های این بخش از منظر مصرف

یزد سرآمد تولید ماهی تیلاپیا در کشور
معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه شیلات در امنیت غذایی کشور با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های این بخش از منظر مصرف کم آب، سازگاری پرورش در اقلیمهای مختلف، به پرورش تیلاپیا به عنوان ماهی متمایز و سودمند در شرایط اقلیمی کشور اشاره و استان یزد را به عنوان سرآمد تولید تیلاپیا، الگویی موفق برای سایر مناطق کشور معرفی کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا ؛ سید حسین حسینی امروز چهارشنبه ۲۳ آذرماه در جریان بازدید از مجتمع پرورش ماهی تیلاپیا(نگین سبز) در شهرستان بافق یزد، هدف از حضور خود در این شهرستان را بررسی توانمندیها و چالشهای بخش تولید و ارائه راهکارهای عملیاتی جهت تقویت هرچه بیشتر بخش شیلات و آبزیان خصوصا پرورش ماهی تیلاپیا عنوان کرد.
وی افزود: پرورش تیلاپیا به واسطه مصرف کم آب و سازگاری پرورش در اقلیم‌های مختلف، به عنوان ماهی متمایز و سودمند در شرایط اقلیمی کشور محسوب می‌شود که به لطف مدیریت مناسب سازمان جهادکشاورزی و مدیریت شیلات استان، یزد را میتوان به عنوان سرامد تولید تیلاپیا الگویی موفق برای سایر مناطق کشور معرفی کرد.
حسینی در پایان اظهار کرد: ضرورت بازاریابی، فرهنگ سازی و تغییر ذهنیت عموم جامعه در زمینه ماهی تیلاپیا و ایجاد تشکلهای مردمی و تولیدکنندگان، راهکارهای مؤثری جهت رونق و توسعه بیش از پیش این بخش تولیدی است.
در این بازدید وکیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، شکوری معاون سازمان شیلات، صمیمی فرماندار بافق و مسئولین سازمان جهادکشاورزی استان، معاون وزیر جهادکشاورزی را همراهی کردند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای