آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28028

۳۰ درصد طلب زعفران‌کاران هفته جاری پرداخت می شود

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ درصد مبلغ خرید زعفران کشاورزان خراسان جنوبی هفته جاری پرداخت می شود. اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر؛ طرح خرید زعفران

۳۰ درصد طلب زعفران‌کاران هفته جاری پرداخت می شود

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۳۰ درصد مبلغ خرید زعفران کشاورزان خراسان جنوبی هفته جاری پرداخت می شود.

اخبار سبز کشاورزی به نقل از مهر ؛ طرح خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی که از آبان ماه آغاز شده بود تا دهم آذرماه ادامه پیدا کرد و زعفران کاران بخشی از محصول خود را به مراکز تعاونی روستایی تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: خام‌فروشی بلای جان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران

طبق قرار اولیه باید ۳۰ درصد مبلغ اولیه بعد از عیارسنجی محصول به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت می‌شد ولی برخی از کشاورزان بیان کرده‌اند که با گذشت یک ماه تا ۴۰ روز از زمان تحویل هنوز مبلغ اولیه به حساب آنان واریز نشده است.

نوسانات قیمت زعفران نیز از دیگر دغدغه‌های زعفران کاران خراسان جنوبی است.

خریدها استمرار داشته باشد

این موضوع موجب گلایه‌هایی در بین کشاورزان و زعفران کاران شده است و از طرف دیگر آنان معتقدند این خرید باید استمرار داشته باشد تا بتواند مرهمی بر زخم‌های تَن زعفران کاران شود.

در شرایط فعلی که زمان برداشت زعفران به اتمام رسیده است چشم زعفران کاران به درآمدشان است. موضوعی که با این تأخیر در پرداخت‌ها همخوانی ندارد.

رضوی اظهار کرد: کار خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی تا دهم آذر ادامه پیدا کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حدود یک تن و ۵۰ کیلوگرم از کشاورزان خریداری شد، بیان‌کرد: امیدواریم این خرید محصول کمکی به کشاورزان عزیز خراسان جنوبی برای فروش محصولاتشان باشد.

۷۰ درصد مبلغ خرید بعد از سه ماه پرداخت می‌شود

رضوی گفت: طبق قرار اولیه با کشاورزان ۳۰ درصد از مبلغ زعفران خریداری شده بعد از ضبط، عیار سنجی و کارهای آزمایشگاهی به صورت نقدی پرداخت می‌شود و مابقی مبلغ زعفران نیز بعد از سه ماه پرداخت خواهد شد.

وی درمورد گلایه کشاورزان خراسان‌جنوبی در زمینه تأخیر در پرداخت مبلغ اولیه خرید زعفران ادامه داد: ۳۰ درصد مبلغ زعفرانی که از زعفران کار خریداری شده است در هفته جاری پرداخت می‌شود.

زعفران با کیفیت بالا کیلویی ۴۱ هزار تومان خریداری شد

مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: بسته به کیفیت برخی از زعفران‌ها کیلویی ۲۴ میلیون تومان و برخی دیگر نیز کیلویی ۳۲ میلیون تومان، درجه بعدی ۳۴ میلیون و همچنین درجه بهتر ۳۸ میلیون تومان خریداری شده است.

رضوی با اشاره به اینکه زعفران با بالاترین کیفیت براساس استانداردهای آزمایشگاهی نیز کیلویی ۴۱ هزار و ۳۵۰ هزار تومان خریداری شده است، بیان‌کرد: اگر دولت بتواند برای فاز دوم خرید زعفران تأمین اعتبار کند به ما اعلام خواهد کرد تا به زعفران کاران اطلاع دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای