آخرین خبرها:
شناسه خبر: 26914

۳۰ درصد فعالان از مرغداری کناره‌گیری کردند

یک فعال صنعت مرغداری گفت: قیمت نهاده‌ها بیش از پنج برابر شده که این گرانی و گاه کمبود نهاده‌ها، موجب کناره‌گیری فعالان این صنف از فعالیت شده است

۳۰ درصد فعالان از مرغداری کناره‌گیری کردند

قیمت نهاده‌ها‌ بیش از ۵ برابر شده است

یک فعال صنعت مرغداری گفت: قیمت نهاده‌ها بیش از پنج برابر شده که این گرانی و گاه کمبود نهاده‌ها، موجب کناره‌گیری فعالان این صنف از فعالیت شده است؛ زیرا ادامه کار برای آن‌ها به‌صرفه نیست. به همین دلایل سال گذشته ۳۰ درصد از مرغداران از این فعالیت خارج شدند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایمنا ؛ اسدالله بیدرام اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ درصد از مرغداران از این فعالیت خارج شدند، امسال هم با شرایط فعلی ۳۰ درصد دیگر خارج می‌شوند و ۴۰ درصد فعال در این رسته باقی می‌ماند که اتفاق ناخوشایندی است. با خروج مرغداران از این حوزه، با کمبود مرغ و گرانی بیشتر روبه‌رو خواهیم بود.
به گفته وی، باوجود جوجه‌ریزی‌های قبلی، عرضه مرغ افزایش پیدا کرده و قیمت‌ها کاهش یافته است. اما به دلیل آنکه فعالان باید نهاده‌ها را با قیمت بالایی تهیه کنند این شرایط باعث زیان مرغدار شده است و در نهایت به کاهش جوجه‌ریزی منجر می‌شود.
این فعال صنعت مرغداری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بزرگ‌ترین مشکل مرغداران، تأمین نهاده‌هاست که به دلیل حذف ارز ترجیحی ناچار به خرید از بازار آزاد هستند.
بیدرام افزود: قیمت نهاده‌ها بیش از پنج برابر شده است، به‌عنوان‌مثال ذرت و سویا که از خوراک‌های اصلی مرغ محسوب می‌شود هر کیلو ۱,۵۰۰ تومان بوده و اکنون با نرخ ۱۵ هزارتومان باید تهیه شود.
وی گفت: گرانی و گاه کمبود نهاده‌ها موجب آن شده است که فعالان این صنف، از فعالیت کناره‌گیری کنند چون ادامه کار برای آن‌ها به‌صرفه نیست.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای