آخرین خبرها:
شناسه خبر: 21826

۶۵۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شد

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، حدود ۶۵۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شده است، گفت: با واردات در فصل جدید برداشت

۶۵۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شد
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، حدود ۶۵۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شده است، گفت: با واردات در فصل جدید برداشت برنج خارجی، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در قیمت انواع برنج خواهیم داشت.
اخبار سبز کشاورزی : مسیح کشاورز اظهار کرد: با توجه به حذف ممنوعیت واردات برنج، قیمت برنج افزایش نیافت و قیمت‌ها تقریباً ثابت است. با واردات در فصل جدید برداشت برنج خارجی، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در قیمت انواع برنج خواهیم داشت.
وی افزود: در پنج ماهه ۱۴۰۱، حدود ۶۵۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی وارد کشور شده که مصرف این چند ماه را پوشش داده است. این روند ادامه خواهد داشت و امید است بتوانیم برنج با کیفیت و قیمت مناسب برنج را در بازار داخل عرضه کنیم.

برنج فقط از هند و پاکستان به کشور وارد می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه اکنون برنج فقط از هند و پاکستان به کشور وارد می‌شود، گفت: قیمت هر کیلو برنج هندی حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو برنج پاکستانی حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است.
براساس تصمیم سی‌امین نشست ستاد تنظیم بازار و بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد ممنوعیت فصلی برنج در سال جاری لغو و همزمان با اول مردادماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.
گفتنی است براساس بند ۸ مندرجات ذیل یادداشت فصل دهم قانون مقررات صادرات و واردات، ترخیص برنج در فصل برداشت ممنوع و زمان این ممنوعیت از اول مردادماه هر سال تا پایان آبان‌ماه همان سال تعیین شده است، اما با توجه به وضعیت بازار داخل و افزایش قیمت‌ها، از مدتی قبل مذاکرات برای لغو ممنوعیت واردات در سال جاری در جریان بود و واردکنندگان خواستار ادامه روند واردات بودند.
در سال گذشته نیز با توجه به وضعیت واردات برنج و هشدارهایی که در مورد افزایش قیمت وجود داشت، رایزنی بسیاری در مورد لغو ممنوعیت انجام ولی با آن موافقت نشده بود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای