آخرین خبرها:
شناسه خبر: 8833

۳۰۰ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا

300 هزار و 451 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در هفت ماهه امسال، از نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالاهای اساسی در بازار

۳۰۰ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به انجام 300 هزار و 451 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در هفت ماهه امسال، از نظارت ویژه بر بازار اقلام و کالاهای اساسی در بازار خبر داد.
علیرضا رستمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه،300 هزار و 451 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالاهای قاچاق در سطح کشور انجام شده است.
بنابر آمار این مقام مسئول در نتیجه این بازرسیها طی مدت یاد شده، 5 هزار و 138 پرونده قاچاق به ارزش بیش از 16هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.
مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت با اشاره به اینکه تمام پرونده¬های متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت تعیین تکلیف در اختیار تعزیرات حکومتی استانها قرار گرفته است، تصریح کرد: تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسئولان امر مبارزه با قاچاق است.
به گفته رستمی؛ بیشترین کالای قاچاق کشف شده در هفت ماهه امسال، مواد غذایی و خوراکی، لوازم یدکی و لاستیک، کالاهای موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق، رایانه و قطعات آن و لوازم خانگی بوده است.
وی ضمن تأکید بر اینکه همه سازمانهای مسئول در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطابق قانون باید همکاری شایستهای با هم داشته باشند تا پیگیریها به نتیجه برسد؛ خاطر نشان ساخت کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارتهای مستمر و هدفمند، میتواند مسیر را برای فعالیت مطلوبتر تولیدکنندگان و بازرگانان فراهم نماید.
مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه تلاش جدی صورت میگیرد تا شکایات ثبت شده در زمان قانونی آن رسیدگی شود، به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: در هفت ماهه امسال 121 هزار و 870 فقره گزارش و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحدهای صنفی و غیرصنفی براساس نوع تماس به صورت حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه 124 ستادهای خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت و بررسی شده است.
رستمی با اشاره به روند کاهش 8 درصدی تعداد شکایت ثبت شده در هفت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته یادآور شد: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 124 مستقر در سازمانهای صمت استانها به صورت شبانهروزی تماموقت آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه تخلفات اقتصادی در سراسر کشور است که در این راستا کارشناسان و بازرسان ضمن دریافت سریع شکایت ضمن پیگیری آنها نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع وقت در سامانه درج مینمایند. همچنین شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود در حداقل زمان ممکن مطلع شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای