آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45110

با افتخار به تاریخ و فرهنگ مازندران احترام بگذارید+عکس

مازندران، استانی با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر که از دیرباز محل سکونت انسان بوده و یکی از قدیمی‌ترین نقاط ایران (براساس روایت شاهنامه) محسوب می‌شود.

با افتخار به تاریخ و فرهنگ مازندران احترام بگذارید+عکس

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ استان مازندران بیش از ۱۳ هزار سال پیش محل سکونت انسان بوده (قوم مازندرانی کاسپی) و آثار باستانی از دوران‌های مختلف تاریخی در آن یافت می‌شود.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مازندران، مقاومت آن در برابر حملات نظامی است. این استان تنها نقطه‌ای است که در مقابل اسکندر مقدونی شکست نخورد و همچنین توانسته است قرن‌ها در برابر حملات اعراب و ترکان سلجوقی مقاومت کند و از سقوط کامل جلوگیری کند و زبان مازندرانی به نوعی همان زبان پهلوی دوران ساسانی است.

با افتخار به تاریخ و فرهنگ مازندران احترام بگذارید

مازندران همچنین با داشتن مردمانی با فرهنگ غنی و تاریخ، یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و تاریخی ایران به‌شمار می‌رود.

این استان با پرورش شخصیت‌های بزرگی همچون آرش کمانگیر، پهلوان اساطیری ایران، (اهل آمل) زبانزده خاص و عام است و هنوز هم بیشترین مدال‌های ورزشی به‌ویژه در کشتی را از آن خود می‌کنند.

با-افتخار-به-تاریخ-و-فرهنگ-مازندران-احترام-بگذارید.jpg-4

بالاترین نرخ باسوادی در ایران

از لحاظ تحصیلی و فرهنگی، مازندران یکی از پویاترین مناطق ایران محسوب می‌شود. با بالاترین نرخ باسوادی در بین استان‌های ایران، این استان به‌ویژه در زمینه تحصیلات علمی و پژوهشی بسیار پیشرفته است. همچنین بیشترین تعداد دانشمندان تاریخ ایران از مازندران برخاسته است.

مازندران 2

مساحت استان مازندران به تنهایی حدود 55درصد مساحت هلند است و بزرگترین باغات و مرکبات، کیوی، شالیزارها، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و گاوداری، پرورش شلات و آبزیان، صید آبزیان در آن قرار دارد.

مازندران 4

علاوه بر این با دارا بودن بیشترین اکوسیستم‌های طبیعی و زیبایی‌های طبیعی فراوان، مازندران به عنوان یکی از زیباترین استان‌های ایران شناخته می‌شود. این استان محل سکونت گوناگونی از جمله جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌هایی با چشم‌اندازهای دل‌انگیز است.

History and culture of Mazandaran

به افتخار تمام مردم مازندران، محل تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر آن.

مازندران 3

مازندران 5

مازندران 6

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای