آخرین خبرها:
شناسه خبر: 45569

روزی که معلمان کشاورزی فراموش شدند

حدود 200 هنرستان، دبیرستان و مراکز کشاورزی در سراسر کشور فعال است و نزدیک به 10هزار معلم (دبیر) با حضور یا سکوت در روستاها، شهرک‌های کشاورزی و مراکز کشت و صنعت و... در مناطق محرومی مانند سیستان و بلوچستان یا در روستاهای دورافتاده تدریس می‌کنند.

روزی که معلمان کشاورزی فراموش شدند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ متاسفانه کمتر دیده شده در مراسم روز معلم از این قشر پرتلاش که تولید غذا و امنیت غذایی را آموزش می‌دهند نامی به میان بیاید.

این نوشته کوتاه توسط «مهندس مهدی رجل دزفولی» یکی از اساتید برجسته و پرکار هنرستان‌های کشاورزی نگارش شده و صد افسوس که نحوه برخورد دولت با چنین معلمانی به نحوی بوده که بسیاری از آنها از عمری که در این راه صرف کرده‌اند پشیمانند و تنها به این دلخوش هستند که با همه مشکلات اقتصادی و فرهنگی موجود برای آموزش کم نگذاشته‌اند.

«دوازهم اردیبهشت، اگرچه سالی یک‌بار یادآور زحمات آموزگانی است که از آغازین روزهای زندگی تا هر زمانی که علاقه‌مندان به آموختن هرچه بیشتر طالب باشند است. بدون شک معلم بودن ناب‌ترین و صادقانه‌ترین شغلی است که یک فرد می‌تواند انتخاب نماید.

از مهد کودک گرفته تا بالاترین درجات دانش پژوهشی و تحصیل، هر آنچه که می‌تواند اندکی بر اندوخته‌ای علمی، ذهنی، تربیتی و... انسان‌ها بیفزاید بر دوش معلمانی است که خالصانه بر آموختن اهتمام می‌ورزند.

جدا از تمام ویژگی‌های آموزگاری، در عرصه‌ آموزش‌های کشاورزی نیز افرادی با عنوان هنرآموز با سعه صدر فوق‌العاده در هنرستان‌های کشاورزی به کار آموزش اشتغال دارند تا علاقه‌مندان را با روش‌های تولید انواع محصولات آشنا کنند و ازین طریق سهمی در تامین نیازهای غذایی جامعه داشته باشند.

روز معلم بر تمام کوشندگان راه تعلیم و تعلّم خجسته باد»

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای