آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17754

امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است
عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متاسفانه گرسنگی در دنیا در حال افزایش است و چشم انداز آینده امنیت غذایی چندان روشن نیست. عواملی مانند تغییرات اقلیمی، جنگ‌های منطقه‌ای و زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی کمبود غذا در دنیا را تشدید می‌کند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، محمدجواد عسکری در نشست سازمان حفظ نباتات به مناسبت روز جهانی غذا با محوریت سلامت محصولات کشاورزی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های نسبی در کشور ما تولید محصولات ارگانیک است که ظرفیت‌ خوبی در این زمینه داریم و باید از آن استفاده کنیم.

اهمیت تولید غذای سالم

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید غذای سالم نیز مجلس شورای سلامی به‌عنوان یک دستگاه نظارتی آمادگی همکاری و اقدامات لازم را دارد، گفت: هر کشوری که در جهت دست‌یابی به غذا تلاش نکند در آینده به‌صورت جدی آسیب خواهد دید.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر به‌دنبال دیپلماسی غذایی و نقش‌آفرینی در تامین غذا و صادرات آن هستیم باید توجه ویژه‌ای به سازمان حفظ نباتات داشته باشیم تا این مسیر را دنبال کنیم.

سازمان حفظ نباتات دیده‌بان اصلی برای حفظ سلامت مواد غذایی

عسکری ادامه داد: این سازما دیده‌بان اصلی برای حفظ سلامت مواد غذایی است که در آن هم تولید اتفاق می‌افتد هم اشتغال و هم ارزآوری دارد؛ زیرا نمی‌توان با نظارت حداقلی و ناکارآمد موضوع دیپلماسی غذایی را دنبال کرد. باید مراقب بود که اتفاق تلخ بازگشت محصولات کشاورزی صادراتی تکرار نشود که در این زمینه مجلس آمادگی همکاری لازم را دارد.
وی گفت: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نیز این آمادی وجود دارد و توانایی‌های لازم برای نظارت بر سلامت غذا در این وزارتخانه ایجاد شده است.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای