آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19420

رشد 35 درصدی سپرده‌های بانک کشاورزی استان البرز در سال 1400

رشد 35 درصدی سپرده‌های بانک کشاورزی استان البرز در سال 1400/ استان البرز اگرچه مساحت کمی از اراضی زیرکشت کشور را به خود اختصاص داده است

رشد 35 درصدی سپرده‌های بانک کشاورزی استان البرز در سال 1400

اخبار سبز کشاورزی : مهندس ولیان‌فر، معاون امور مشتریان و بانکداری عمومی مدیریت شعب بانک در استان البرز گفت: کسب جایگاه دوم در سرانه سپرده‌های مردمی به شعبه نشانگر تلاش مضاعف شعب استان در زمینه جذب و نگهداری منابع و تعامل با مشتریان است و این دستاورد با رشد 35 درصدی منابع سپرده‌ها در پایان سال 1400 نسبت به سال 1399 نیز مشهود است.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، استان البرز اگرچه مساحت کمی از اراضی زیرکشت کشور را به خود اختصاص داده است، اما سالانه حدود 7 درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می‌کند.

کشاورزان و بهره‌برداران البرزی با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان همچون استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی و بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تحقیقات موسسات تحقیقاتی مستقر در استان توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیار خوبی در کشور دست یابند.

از جمله این دستاوردها کسب رتبه دوم متوسط عملکرد گندم در واحد سطح به میزان 9 هزار و 207 کیلوگرم در هکتار، متوسط عملکرد جو در واحد سطح به میزان 2 و 893 کیلوگرم در هکتار و متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در واحد سطح به میزان هشت‌هزار و 630 کیلوگرم در هکتار است.

با این همه، جذب منابع و مشتریان چنین استانی کاری بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا است که با حضور افرادی همچون مهندس علیرضا ولیان‌فر آینده نیکویی برای آن در حال رقم خوردن است.

استان البرز در بخش کشاورزی به‌خاطر برخورداری از شرایط اقلیمی ممتاز، خاک حاصلخیز، کیفیت مناسب و مطلوب آب‌های سطحی و زیرزمینی، وجود شرایط کشت دوم و سوم در برخی نقاط، وجود نهالستان برای عرضه به کل کشور و به‌ویژه امکان تصفیه و بازیافت فاضلاب در بخش کشاورزی، دارای موقعیتی استثنایی است و یکی از استان‌های مهم کشور در بخش تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

در این راستا، علیرضا ولیان‌فر، معاون امور مشتریان و بانکداری عمومی مدیریت شعب بانک در استان البرز گفت‌وگویی را در رابطه با میزان خدمت‌رسانی این بانک به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران کشاورزی استان با اخبار سبز کشاورزی انجام داده که مشروح آن به شرح زیر است:

رشد 35 درصدی سپرده‌های بانک کشاورزی استان البرز در سال 1400 رشد 35 درصدی سپرده‌های بانک کشاورزی استان البرز در سال 1400

جایگاه استان در مجموع خدمات ارائه شده و جذب بیشتر مشتریان چگونه است؟

بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی و حامی بخش کشاورزی، محور اصلی خدمات خود را پوشش نیاز مشتریان این بخش قرار داده است و از آنجایی که تعداد شعب و کارکنان در سطح استان از گستردگی مناسبی برخوردار است، زمینه ارائه خدمات به تمامی اقشار جامعه فراهم است.

برهمین اساس بانک از سالیان گذشته همسو با رسالت اصلی خود، سبد کامل خدمات بانکی از جمله خدمات بانکداری الکترونیک، خدمات ارزی، صندوق امانات و… را نیز فراهم کرده است تا ظرفیت ورود مشتریان جدید و متنوع همواره فراهم باشد.

استان چه رویکردی در ارائه خدمات و ارتقای بخش کشاورزی و صنایع غذایی دارد؟

ارائه خدمات به بخش کشاورزی در تمامی زمینه‌ها اولویت اصلی بانک است و نیازهای مشتریان این بخش به عنوان مشتریان اصلی با دقت نظر بیشتری پیگیری می‌شود.

در همین راستا شناسایی کسب و کارهای مرتبط، تعامل با فعالان این بخش، ارائه خدمات اختصاصی از جمله تسهیلات متنوع به عنوان مثال صدور دامدار کارت برای تامین نهاده‌های دامی در سال 1400، زمینه رونق بخش کشاورزی را فراهم خواهد کرد و استان البرز نیز با توجه به استقرار تعداد زیادی از کارخانجات صنایع تبدیلی و فعالات بخش کشاورزی، همسو با رویکرد بانک، گام برداشته است.

خدمات متنوع بانک برای مشتریان مشتمل بر چه مواردی است، برای خوانندگان مجله تشریح فرمایید.

بانک کشاورزی با حدود 90 سال پیشنیه، بیش از 100 خدمت بانکی در راستای پوشش نیاز گروه‌ها و اقشار مختلف، محصولات متنوعی را ارائه می‌کند و علاوه بر حمایت از بخش کشاورزی و مشاغل و حرفه‌های مختلف، ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی، اختصاص طرح‌های ویژه برای گندمکاران، بانوان، کودکان و نوجوان را نیز از گذشته در سبد خدمات خود افزوده است و همچنان نیز تداوم دارد.

از پتانسیل موجود چگونه در جهت ارتقای سطح خدمات بهره می‌گیرید و در این زمینه ارتباط با دیگران و مشارکت بیشتر چگونه صورت می‌گیرد؟

استان البرز به عنوان یکی از قطب‌های صنایع تبدیلی در بین استان‌های کشور، در این زمینه ظرفیت‌های قابل توجهی داشته است که شناسایی مشتریان از طریق نمایشگاه‌های استانی و کشوری، بانک‌های اطلاعاتی موجود، شناسایی مشتریان جدید از طریق زنجیره تولید و ارتباط با مشتریان قدیمی در زمینه توسعه مشتریان خود برنامه‌ریزی داشته است.

چه خدمات و تلاشی صورت گرفته است تا در بهبود عملکرد در بین استان‌های کشور، استان البرز، به رتبه سوم برسد.

کسب رتبه سوم توسط استان البرز، حاصل تلاش و پیگیری همکاران شعب و مدیریت در تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های استان بوده است و در حوزه امور مشتریان و بخش بانکداری الکترونیک نیز، برنامه‌ریزی، شناسایی مشتریان جدید، جلوگیری از خروج منابع و تاکید به شعب در جهت تعامل پیاپی با مشتریان و حمایت مدیریت از درخواست‌ها و نیازهای مشتریان، زمینه ساز کسب رتبه سوم توسط استان البرز شد.

با توجه به کسب رتبه دوم در سرانه سپرده‌های مردمی به شعب این موفقیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کسب جایگاه دوم در سرانه سپرده‌های مردمی به شعبه نشانگر تلاش مضاعف شعب استان در زمینه جذب و نگهداری منابع و تعامل با مشتریان است و این دستاورد با رشد 35 درصدی منابع سپرده‌ها در پایان سال 1400 نسبت به سال 1399 نیز مشهود است و امید است این روند در سال جدید نیز تداوم یابد.

چه پیامی برای مشتریان بانک در استان البرز دارید؟

از آنجایی که بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از ارکان اصلی تولید و توسعه در کشور همواره به حمایت تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادها وابسته بوده است و بانک کشاورزی به‌عنوان حامی اقتصادی این بخش می‌تواند نقش به سزایی در رونق و آبادانی و تامین نیاز غذایی کشور داشته باشد.

اعتماد مشتریان به بانک کشاورزی و سپرده‌گذاری آنان در شعب این بانک‌ بر رونق بخش کشاورزی و برکت سفره‌های مردم عزیزمان خواهد افزود و امید است تعامل و وفاداری پر مهر هموطنان عزیز در این بانک فراتر از گذشته همراه ما باشد.

پریسا حیدری

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای