خبر فوری
شناسه خبر: 45139

رهبر انقلاب در تشریح واقعیات نظام فاسد و خائن پهلوی:

برخلاف امروز، مردم حضور و دخالتی در مسائل کشور نداشتند

دیدار رمضانی جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی یک‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

برخلاف امروز، مردم حضور و دخالتی در مسائل کشور نداشتند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در این دیدار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای طی سخنان مفصلی دانشجو را عنصری جوان، پرتوان، پرانگیزه، اهل «علم و فکر و اندیشه» و آینده‌دار توصیف کردند و گفتند: با توجه به این خصوصیات از دانشجویان توقع می‌رود نسبت به آینده، فعال و حساس باشند.

فاصله شدید طبقاتی

و ویژه‌خواری همه مسئولان و مرتبطان با دربار

رهبر انقلاب در ادامه و در تشریح واقعیات نظام فاسد، خائن و وابسته پهلوی گفتند: در آن دوران در رأس کشوری به عظمت ایران، خانواده‌ای فرومایه و مبتلا به انواع فساد بر مردم حکومت می‌کرد؛ ضمن اینکه از لحاظ مدیریت جامعه هم استبداد مطلق حاکم بود و برخلاف امروز، مردم حضور و دخالتی در مسائل کشور نداشتند و به حساب نمی‌آمدند.

دست‌نشاندگی سیاسی و اطاعت در مقابل بیگانگان در ضمن ظلم و زورگویی به مردم، ریزه‌خواری پس‌مانده‌های فرهنگی غرب، فاصله شدید طبقاتی، بی‌معنا بودن عدالت، تبعیض فوق‌العاده شدید، ویژه‌خواری همه مسئولان و مرتبطان با دربار از دیگر واقعیات قبل از انقلاب بود که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مورد اشاره قرار دادند.

ایشان افزودند: از لحاظ علمی هم اگرچه استادان خوب و کارآمدی در دانشگاه‌ها بودند اما فرآورده‌های علمی، صنعتی و فناوری قابل اتکایی در دانشگاه‌ها حاصل نمی‌شد و تصور غلطِ ناتوانی ایرانی‌جماعت در دستیابی به مرزهای علم جهانی جزو مسلمات ذهنی حاکمان دوران طاغوت بود.

«اداره کشور به شیوه اسلامی»

و «ارائه الگویی به مردم جهان برای اداره خوب یک کشور»

رهبر انقلاب همچنین گفتند: آرمان‌های جمهوری اسلامی ذیل دو عنوان کلی خلاصه می‌شود: «اداره کشور به شیوه اسلامی» و «ارائه الگویی به مردم جهان برای اداره خوب یک کشور» که شما دانشجویان در محافل و نشست‌های فکری و مطالعاتی و ارتباطات با صاحب‌نظران معتقد به انقلاب باید برای نو به نو شدن راه‌های تحقق این دو عنوان کار و تلاش کنید.

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان، در بیان چند توصیه به تشکل‌های دانشجویی، انتظارات از تشکل‌ها را بسیار زیاد خواندند و گفتند: تشکل‌های دانشجویی باید به‌ویژه در محیط دانشجویی و داخل دانشگاه اثرگذار باشند در حالی‌که این اثرگذاری اکنون دیده نمی‌شود یا اندک است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای