خبر فوری
شناسه خبر: 46093

​ابتکار همکاران نظام مهندسی کشاورزی البرز

سامانه رصد، کاهش زمان‌بری و تسریع صدور مجوز

به‌منظور مدیریت زمان‌بری صدور پروانه‌های واحدهای تولیدی و با حمایت سازمان مرکزی، «سامانه رصد» توسط جمعی از همکاران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز راه‌اندازی شد.

سامانه رصد، کاهش زمان‌بری و تسریع صدور مجوز

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ مجوزهای کسب و کار پنجره امید هر واحد تولیدی خدماتی برای آغاز پرتوان و شروع فعالیت اقتصادی‌ست که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مرجع دریافت تقاضاهای کاری در بخش‌های مختلف کشاورزی است که از دریافت تقاضا تا نحوه دریافت مدارک و مستندات مربوطه، بررسی، پیگیری و در نهایت ارائه پاسخ مستدل متقاضی برای درخواست‌های عضو سازمان را ساماندهی می‌کند.

مراجعات حضوری، ترافیک کاری و پیچیدگی

پیش از این معمولا متقاضی به کرات با تلفن یا حضوری با صرف هزینه و بار ترافیکی در شهر و ترافیک کاری برای همکاران سازمان پیگیر انجام کار بود، به همین جهت «سامانه رصد» طراحی شده تا در هر لحظه امکان رصد کار متقاضی و مشاهده مراحل پیشرفت کار و همچنین نیاز به مدارک یا مستندات و... توسط بهره‌بردار متقاضی و کارشناسان مربوطه در آن سامانه قابل رصد، پیگیری و نتیجه گیری باشد.

کاهش زمان‌بری، همزمان با تسریع

در این ارتباط و به‌منظور کاهش زمان‌بری صدور مجوزها و هم‌زمان با تسریع در کار متقاضی و پایش و ارزیابی فعالیت هر یک از عوامل اجرایی دخیل در این فرآیند، ازجمله مراکز خدمات غیردولتی، کارشناسان فعال در حوزه ارجاع کار و همچنین پرسنل سازمان، این سامانه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز راه‌اندازی و به مرحله اجرا رسیده است. 

خوشبختانه یکی از نکات مفید سامانه این است که تمامی بهره برداران گرامی در بدو ارسال تقاضا، پنل اختصاصی دریافت می کنند که با وارد نمودن کد ملی خود می توانند از روند پرونده پیشرفت کار خود و اطلاعات مربوط به شرایط تکمیل و صدور مجوز مطلع گردند و با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایند.

دیدگاه تان را بنویسید

  • دكتر اسحق نخبه زعيم پاسخ به نظر

    ما كه ٦ ماهه با وجود داشتن پروانه بهره بردارى و با پيگيرى روزانه مكرر هنوز موفق به دريافت اصلاح ظرفيت نشديم با توجه به اينكه هم خودم عضو نظام هستم و هم مجدانه پيگير هستم از اولين تاريخ درخواست و اولين استعلام معلومه روند پيشرفت كار
    و اميدوارم كه در عمل تسريع بشه نه فقط در حرف

چندرسانه‌ای