خبر فوری
شناسه خبر: 46040

جواهری در جنوب شرق تهران

گردشگری همراه با خرید

جواهری در جنوب شهر شرق تهران وجود دارد که ظرفیت‌های اقتصادی متعدد ولی مغفول مانده دارد و اگر اقدامی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این گنج خفته صورت گیرد، بدون شک نه فقط منافع اقتصادی که منافع اجتماعی و گردشگری آن در وهله اول بسیاری از خانواده‌های تهرانی و در مراحل بعد بسیاری از خانواده‌های ایرانی را منتفع می‌سازد.

گردشگری همراه با خرید

اخبار سبز کشاورزی؛ منافع اقتصادی آن به ویژه در حوزه اشتغال‌زایی و گردش مالی، اقتصاد تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در صورت توسعه کاربردها و فعالیت‌های آن، این منافع بیشتر و بیشتر خواهد شد.

منطقه‌ای که هم اکنون بازار میوه و تره بار بعثت در آن قرار دارد و بیش از ۲۰ هکتار زمینی مناسب و بدون معارض است که می‌توان در آن یک بازار بزرگ پروتئین دامی، طیور و شیلات، و علاوه بر آن یک مرکز گردشگری و تفرجگاهی معظم احداث کرد.

اگر زمین پارک وفا که در شمال شرق این بازار قرار دارد و زمین‌های حاشیه‌ای آن به این مجموعه اضافه شود، یک زمین حدوداً ۳۰ هکتاری یا بیشتر برای تاسیس این بازار بزرگ پروتئین دام، طیور و شیلات و نیز مجموعه گردشگری ایجاد می‌شود که علاوه بر بازار بزرگ پروتئین گوشتی، در عین حال زمینی بزرگ برای احداث احداث تاسیسات فرآوری انجماد و صادرات آبزیان را در آن احداث کرد.

تاسیسات و اماکن گوناگون برای بهره‌برداری‌های مختلف می‌توان در این پهنه احداث کرد که و ظرفیت‌های بسیار زیادی را در این منطقه فعال می‌سازد.

این مجموعه‌ها می‌تواند ظرفیت‌های بسیار عالی برای صنایع و شیلات دام طیور پدید آورد. علاوه‌بر آن، مجموعه تفریحی که در این محدوده قابل تاسیس است، چه برای شهروندان تهرانی و چه برای هموطنان دیگر موقعیت بی‌نظیر تفریحی می‌تواند به حساب آید.

درباره موقعیت جغرافیایی و دسترسی‌های این منطقه باید به دسترسی آسان این محدوده به دو بزرگراه شریانی شرق تهران، بزرگراه بعثت و بزرگراه امام علی(ع) اشاره کرد.

این دو راه شریانی که تهران را مستقیماً به جاده‌های شرقی و شمالی پایتخت وصل می‌کند امکان تردد آسان و سریع مسافران شمال تهران، شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار را به این بازار و مرکز گردشگری آن فراهم می‌سازد.

این راه‌ها حتی امکان دسترسی ساکنان شمال ایران به این منطقه را هم تسهیل می‌کند. از این بابت ظرفیت قابل توجهی از هموطنان و تهران‌نشینان می‌توانند مشتری و مصرف‌کننده خدمات این منطقه تولدگاهی و اقتصادی باشند.

در طرح‌های تکمیلی می‌توان صنایع فرآوری و تبدیلی پروتئینی گوشتی از جمله مرغ، ماهی و گوشت قرمز را نیز به مجموعه اضافه و کارخانه‌های تولید غذای آماده و یا نیمه آماده در این زمین، احداث کرد.

ضمن اینکه، اگر استخر ماهی‌گیری در این زمین بزرگ احداث شود، امکان ماهی‌گیری و طبخ غذاهای دریایی مانند کباب کردن ماهی، برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود، موقعیت بی‌نظیری برای بسیاری از شهروندان علاقه‌مند به ورزش مفرح ماهیگیری پدید می‌آید و هزاران تن از ایرانیان را به سوی آن جا می‌کشاند.

ایجاد این مرکز ده‌ها شغل مستقیم و غیرمستقیم پایدار ایجاد خواهد کرد و ثمرات اقتصادی متعددی خواهد داشت. اما به لحاظ نیاز به سرمایه، کاملاً قابل انتظار است که ایجاد چنین پروژه بزرگی نیازمند سرمایه‌گذاری کلان و قابل توجه باشد.

اما منافعی که از محل این سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید آن قدر زیاد و قابل اعتماد و پایدار است که طمع سرمایه‌ گذاران هوشمند و فرصت طلب را بر می‌انگیزد.

به لحاظ اقتصادی البته شهرداری و سایر دستگاه‌های شهر تهران، نه فقط باید احداث و برپایی این بازار بزرگ را در شرق تهران بپذیرند، بلکه باید با آن همراهی نمایند تا موانع احتمالی و گاه واقعی در برابر اجرای این ایده را برطرف و نابود سازند.

در واقع مدیران شهری و دولتی پایتخت با اجرای این طرح بلند پروازانه که موفقیت آن به وسیله سازوکارهای عقلی تضمین می‌شود، می توانند نامی نیک و یادگاری شایسته از خود به جای بگذارند و برای همیشه یاد و خاطره اجرای این پروژه معظم را جاودانه سازند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای